امام جمعه کنگان:

لزوم شرکت احاد جامعه در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبیین اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کلام رهبری فرزانه انقلاب گفت: مهمترین مسئله سیاسی کشور حضور حداکثری و مشارکت گسترده در انتخابات است، کاندیدا و حامیان آنها خود را مکلف به تبعیت از رهنمودهای راهبردی رهبر معظم انقلاب بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبیین اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کلام رهبری فرزانه انقلاب گفت: کاندیدا و حامیان آنها خود را مکلف به تبعیت از رهنمودهای راهبردی رهبر معظم انقلاب بدانند.

وی با اشاره به تاکید ولی فقیه زمان بر رعایت اصول و مسائل اخلاقی در انتخابات و استفاده معظم له از تعابیری مانند اجتناب از تهمت و لجن پراکنی و مانند آن ، افزود: کاندیدا و هواداران آنها اخلاق سیاسی را رعایت و از کارها و سخنانی که به پیشرفت کشور کمک نمی کند و موجب لطمه زدن به آبروی ملی می شود اجتناب کنند.

خطیب جمعه ضمن تاکید بر لزوم مشارکت گسترده در انتخابات بعنوان مهمترین اولویت ، بیان کرد: مشارکت بالا موجب بالا رفتن اقتدار ، ثبات سیاسی و رضایتمندی مردم از نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در دشمن می شود.

محمودی با اشاره به تحرکات دشمن در زمینه انتخابات گفت: دشمن بدنبال بی ثباتی سیاسی و مخدوش نمودن امنیت و آرامش در کشور است.

وی به مباحث مطالبه گری اشاره و با عنوان اینکه مطالبه گری را باید به فرصت های دیگر بگذاریم ، به موضوع حق آلایندگی اشاره و عنوان نمود: با مقامات ارشد پیرامون حق آلایندگی مذاکره و پیگیری هایی در این زمینه داشته ام.

امام جمعه با تسلیت شهادت جانسوز شکافنده علوم پیامبران و یادگار کربلا ، آقا امام محمد باقر علیه السلام و بیان ابعاد شخصیتی آن امام همام ، نهایت‌ کمال‌ در کلام امام علیه السلام را فهم‌ در دین‌ و صبر بر مصیبت‌ ، و اندازه‌ گیرى‌ در خرج‌ زندگانى‌ ذکر و عنوان داشت: امام باقر علیه السلام یکی از سنگین ترین بارهای جهادی را در زمان خود بر دوش داشت و به رغم همه محدودیت ها و خفقان حاکم در زمانش توسط خلفای جور ، توانست نور هدایت را دلها بتاباند و شاگردان زیادی را تربیت کند.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بخارایی ، امانی ، صفارهرندی و نیک نژاد و تجلیل از مجاهدات آنان گفت: نفس کشیدن ما در نظام دینی مدیون خون پاک شهداست و امروز بهترین دفاع از شهیدان حضور در عرصه انتخابات است.

وی با اشاره به روز عرفه و بیان عظم این روز در آیینه روایات ، عرفه را روز نیایش و دعا و تزکیه دانست و افزود: به فرمایش نبی مکرم اسلام ، خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه ، بندگان را از آتش دوزخ نمی‏رهاند.

خطیب جمعه با تبریک عید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت ، به اهمیت قربانی در این روز اشاره و خاطر نشان ساخت: به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام ، اگر مردم می دانستند در قربانی (چه آثار و برکاتی) است ، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند.

محمودی در پایان با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد کشاورزی و تقدیر از همه دستگاههای زیرمجموعه وزارت جهاد اظهار داشت:برای استقلال اقتصادی و تقویت الگوی جهادی جمایت از جهاد کشاورزی بویژه در حوزه توسعه دامداری و کشاورزی ضروری است.