رستمیان:

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید آب شیرین در استان بوشهر

رستمیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر در این دولت افزایش ۳ برابری داشته است.

محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم استان بوشهر تامین آب است که در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا صورت گرفت.

وی افزود: استان بوشهر در کنار خلیج فارس ظرفیت‌های مهمی در زمینه تولید آب بوسیله تاسیسات شیرین‌سازی دارد.

رستمیان ادامه داد: رفع مشکلات تامین و توزیع آب از حوزه‌های مورد تاکید رئیس جمهور شهید در سه سفر استانی به بوشهر بوده است که بخش عمده آن به نتیجه رسیده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم ۱۱ سایت آبشیرین‌کن با ظرفیت تولید ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب وارد مدار تولید شده در حالی که در دولت قبل ۳ سایت با ظرفیت ۳۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب بوده است.

رستمیان بیان کرد: ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر در این دولت افزایش ۳ برابری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت قبل عملیات اجرایی ۹ سایت با ظرفیت ۸۲ هزار مترمکعب آغاز شد، در حالی که در دولت سیزدهم اجرای ۶ سایت به ظرفیت ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ مترمکعب آغاز شده که حدود ۳۵ درصد افزایش دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ابراز کرد: در دولت سیزدهم در مجموع ۲۱ سایت آبشیرین‌کن به ظرفیت ۲۴۰ هزار و ۳۵۰ مترمکعب افتتاح یا آغاز شده که نسبت به قبل ۵۰ درصد افزایش ظرفیت دارد.

وی افزود: بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی سیراف به جم با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در استان بوشهر است.