امام جمعه کنگان:

تنها با تمرکز بر دغدغه‌های معیشتی مردم می‌توان به موفقیت دولت رسید

محمودی، امام جمعه کنگان گفت: کمک به دولت برای پیشبرد امور کشور دستور رهبری معظم انقلاب و وظیفه ای همگانی است.

به گزارش جنوب استان، حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به اهمیت حمایت از دولت، تأکید کرد که کمک به دولت برای پیشبرد امور کشور یک دستور رهبری و وظیفه‌ای همگانی است. وی با استناد به فرمایشات رهبر انقلاب، گفت: این توصیه، اخلاقی نیست بلکه یک دستور سیاسی است و همه باید دولت را در راستای وظایف محوله و قانونی حمایت کنند.

امام جمعه همچنین خواستار توجه ریاست جمهوری به دغدغه‌های رهبری در انتخاب کابینه شد و اذعان داشت که نهادهای نظارتی باید نسبت به افراد حاشیه دارد حساسیت لازم را داشته باشند.

محمودی در ادامه، با استناد به کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام به عوامل شکست دولتها اشاره کرده و همچنین به معضلات معیشتی مردم اشاره کرد. وی خواستار آن شد که دغدغه‌های دولت باید همسو با نیازهای واقعی جامعه باشد.

در بخش دیگری از خطبه‌ها، وی خطاب به مسائل منطقه‌ای، ترور شهید القدس دکتر اسماعیل هنیئه را محکوم کرد و تأکید کرد که اسرائیل غاصب به زودی پاسخی با درد و رنج خواهد داد. امام جمعه کنگان همچنین از سکوت کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه انتقاد و تأکید کرد که تمام قوا و جریانات سیاسی باید وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند.

در پایان، وی با اشاره به همایش بزرگ اربعین، از تلاش‌ها برای پذیرایی از زوار حسینی تشکر کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای برگزاری این مراسم تأکید نمود.