رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

عسلویه: شناسایی و بازداشت یکی از مدیران متهم به دریافت رشوه

شرکت‌های پیمانکار مبالغ هنگفتی به مدیر اقتصادی شرکت گاز در عسلویه رشوه می‌دادند تا مانع خرید تجهیزات جدید و نوسازی صنایع (برای کاهش آلایندگی) شوند و آقای مدیر هم با مبالغ دریافتی در کشورهای دیگر ملک می‌خریده و حالا در بازداشت است.

به گزارش جنوب استان، این اقدامات در پی دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای مقابله با آلودگی هوا به خصوص در مناطق عسلویه، کنگان و جم انجام گرفته است.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر، در حاشیه یک مراسم در پاسخ به خبرنگاران به تشریح این تدابیر پرداخت. وی اعلام کرد: «در سفر رئیس قوه قضاییه، مصوبه‌ای برای کاهش آلایندگی کارخانه‌های پتروشیمی تصویب شد. بر همین اساس، دستوری به دادگستری استان صادر شد تا اقدامات لازم برای کاهش آلودگی را پیگیری کند.»

او افزود: «جلساتی با مدیران صنایع برگزار کردیم و مسائل را به‌طور جامع بررسی کردیم، اما پس از مدتی مشخص شد که هیچ اقدام ملموسی از سوی این صنایع در راستای کاهش آلودگی انجام نشده است. این موضوع ما را به تحقیقات بیشتر واداشت و مشخص شد که بعضی از پیمانکاران تأمین قطعات جدید، ارتباطات نامتعارفی با مدیر اقتصادی شرکت گاز در عسلویه دارند.»

مهرانگیز ادامه داد: «پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به نهادهای اطلاعاتی ارسال شد که منجر به تحقیقات جامع و دقیقی گردید. نتایج تحقیقات نشان داد که شرکت‌های پیمانکار مبلغ قابل توجهی به مدیر اقتصادی شرکت گاز رشوه پرداخت کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا خرید تجهیزات جدید و نوسازی صنایع با مشکل مواجه شود، به طوری که تغییر محسوسی در کاهش آلایندگی مشاهده نمی‌شد.»

وی افزود: «با ورود دادگستری به موضوع و تشکیل پرونده، مدیر رشوه‌گیر دستگیر و به بسیاری از اتهامات خود اعتراف کرده است. این فرد با وجوه دریافتی از طریق رشوه اقدام به خرید ملک در کشورهای دیگر کرده است.»