امام جمعه کنگان:

جانمایی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی باید با آینده‌نگری باشد

امام جمعه کنگان با اشاره به مصوبه احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی این شهر در دولت شهید رئیسی، بر ضرورت جانمایی هوشمندانه و آینده‌نگر برای این پروژه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان، با اشاره به مصوبه احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی این شهر در دولت شهید رئیسی، بر ضرورت جانمایی هوشمندانه و آینده‌نگر برای این پروژه تأکید کرد. وی اظهار داشت: “نظر بسیاری از دلسوزان این است که جانمایی بیمارستان باید بر اساس افق چند ده‌ساله انجام شود.”

امام جمعه کنگان تصریح کرد که ضمن تأکید بر تسریع در روند اجرایی شدن این مصوبه، از مسئولین خواست تا از هرگونه اقدام شتابزده و بدون برنامه پرهیز کنند.

محمودی همچنین با تسلیت ایام اسارت آل الله، به موضوع سفرهای اربعین حسینی اشاره کرده و بر عظمت و اهمیت زیارت امام حسین علیه السّلام در آموزه‌های دینی تأکید کرد. او گفت: “اربعین نمایش قدرت و عظمت امت اسلامی است” و با استناد به بیانات امام جعفر صادق علیه السّلام تصریح کرد: “نیت مؤمن از عمل او بالاتر است؛ بنابراین کسانی که نیت زیارت دارند اما امکان زیارت برایشان فراهم نیست، ان شاءالله از ثواب زیارت برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، بر ضرورت تسریع در روند بررسی وزرای پیشنهادی تأکید کرد. محمودی از نمایندگان مجلس خواست تا با تعامل حداکثری و با استناد به معیارهای رهبری نسبت به انتخاب افرادی متخصص و متعهد رأی اعتماد دهند. او همچنین خاطرنشان کرد که کابینه پیشنهادی همسو با شعار “دولت وفاق ملی” رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد و این اقدام را قابل تحسین دانست.

امام جمعه کنگان در ادامه با گرامیداشت روز جهانی مساجد به ضرورت توجه حاکمیت و مردم به مساجد اشاره کرد و گفت: برخی محله‌های شهر فاقد مسجد و برخی مساجد نیازمند بازسازی هستند که باید برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

محمودی به منطق خونخواهی در گفتمان امام اشاره کرده و رژیم صهیونیستی را به عنوان یک رژیم مجرم معرفی کرد و اظهار داشت که این رژیم و حامیانش، به ویژه آمریکا، باید به سزای اعمال خود برسند. وی همچنین بر ضرورت انتقام جمهوری اسلامی ایران از عاملین ترور شهید اسماعیل هنیئه تأکید کرد و گفت که هر گونه تصمیم‌گیری باید بر مبنای دوراندیشی باشد.

در پایان، حجت الاسلام محمودی ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز کشور به میهن اسلامی و تقارن این روز با ایام اسارت آل الله را گرامی داشت و به سیره آقا امام حسن مجتبی علیه السّلام و موفقیت‌های کاروان ورزشی کشور در المپیک نیز اشاره کرد.