نماینده مردم بوشهر در مجلس:

پیکار برای اشتغال: پورکبگانی، صدای نیروهای بومی در مجلس

جعفر پورکبگانی، نماینده بوشهر، نسبت به فرآیند جذب نیروی فنی مهندسی از پنج استان دیگر و عدم توجه به نیروهای بومی استان بوشهر واکنش نشان داد.

جعفر پورکبگانی، نمایندهٔ مردم بوشهر، گناوه و دیلم در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به فرآیند جذب نیروی فنی مهندسی از پنج استان دیگر و عدم توجه به نیروهای بومی استان بوشهر واکنش نشان داد.

وی در این پست اعلام کرد که طبق توافقات پیشین، قرار بود ۸۵۰ نیروی بومی برای اشتغال در صنایع گاز پارس جنوبی جذب شوند، اما با برگزاری آزمون‌هایی دشوار و با حد نصاب‌های غیر منطقی، تنها حدود ۲۰۰ نفر موفق به قبولی شدند و آنها نیز هنوز به مرحله دعوت به کار نرسیده‌اند.

پورکبگانی به شدت از اقدام اخیر مسئولان در برگزاری آزمونی جدید که نیروی بومی استان را نادیده گرفته و به جذب نیرو از پنج استان دیگر اختصاص یافته است، انتقاد کرد و این تصمیم را خلاف عدالت استخدامی و تضییع حقوق نیروهای بومی خواند. او بر لزوم رسیدگی به این موضوع و توجه به نیازهای محلی تأکید کرد و بیان داشت که دولت باید به وعده‌های خود در خصوص اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های بومی در استان‌ها پایبند بماند.

این واکنش نماینده بوشهر، نشانه‌ای از نارضایتی عمومی و عزم سیاسی برای دفاع از حق و حقوق مردم استان در حوزه اشتغال و منابع طبیعی است. حال باید دید مسؤولان نفتی و استانی چگونه به این انتقادات پاسخ خواهند داد.