نشست خبری:

استخدام ۲۵۰۰ جوان بوشهری: تحقق وعده یا صرفاً یک شعار؟

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از استخدام ۲۵۰۰ جوانان بوشهری در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سخاوت اسدی، در نشست خبری اخیر خود با خبرنگاران، بر اهمیت نقش رسانه‌ها در انعکاس مشکلات و خدمات دولت و صنعت در جنوب کشور تأکید کرد. وی اعلام کرد که این سازمان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، موفق به استخدام ۲۵۰۰ جوان بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی شده است و هدف افزایش این رقم به ۵۰ درصد است.

اسدی همچنین به تأمین اعتبار برای پروژه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: “برای تمامی مدارس نیمه‌تمام استان اعتبار لازم تأمین شده است.” وی از آمادگی کامل سازمان برای راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در عسلویه خبر داد و افزود که این اقدامات به ارتقای رتبه کنکوری استان کمک خواهد کرد.

تأمین آب شرب عسلویه نیز یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان است. اسدی گفت که این منطقه حدود ۹۰ درصد آب شرب پارس جنوبی را تأمین می‌کند و تأمین ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین بر توسعه بندر پارس عسلویه به‌عنوان مرکز صادرات مواد نفتی کشور تأکید کرد و از تخصیص ۱۲ میلیارد تومان برای بهبود امکانات ورزشی استان خبر داد. در خصوص اشتغال بومی، اسدی وجود ۱۵۰ نامه جعلی برای استخدام در منطقه پارس جنوبی را تکذیب کرد و تأکید کرد که تنها پنج نامه در دست بررسی قرار دارد.

در پایان، سخاوت اسدی بر عزم جدی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای رفع کمبودها و تأمین نیازهای آموزشی و اجتماعی تأکید کرد و اعلام کرد که این مجموعه آمادگی کامل دارد تا در مناطقی که نیاز به مدرسه دارند، کمبودهای فضاهای آموزشی را برطرف کند.