امام جمعه بخش سیراف:

گلایه امام جمعه بخش سیراف از قطع برق در گرمای شدید جنوب

امام جمعه بخش سیراف در خطبه‌های امروز خود، به مشکلات ناشی از قطع برق در روزهای گرم تابستان اشاره کرد و خواستار حمایت جدی مسئولان از حقوق مردم بوشهر شد.

امام جمعه بخش سیراف در خطبه های امروز گفت:قطع برق در روزهای گرم تابستان مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و مسئولان باید به‌طور جدی از حقوق مردم بوشهر حمایت کنند. صدای بوشهری‌ها باید به گوش مسئولان برسد و مشکلات ناشی از قطع برق سریعاً رسیدگی شود.

عاشوری با اشاره به ناترازی برق در کشور، افزود: اوضاع فعلی نشان می‌دهد که ناترازی برق چقدر جدی است. قبلاً خاموشی‌ها بیشتر به صنایع مربوط بود، اما حالا به خانه‌ها هم سرایت کرده و باید توجه جدی به زیرساخت‌ها کرد.

وی همچنین به تأثیر قطع برق بر زندگی روزمره مردم اشاره کرد و گفت: قطع برق همزمان با نوبت‌بندی آب مشکلات زیادی را به وجود آورده است. پمپ‌ها کار نمی‌کنند و نمی‌توانیم آب ذخیره کنیم. این وضعیت همچنین برای باز و بسته کردن کرکره‌های برقی خانه‌ها و مغازه‌ها هم دردسرساز شده است.

عاشوری نگرانی مردم از خرابی وسایل برقی را نیز مطرح کرد و گفت: بسیاری از مردم نگران هستند که زمان قطع برق مشخص نیست و نمی‌توانند به موقع وسایل برقی خود را خاموش کنند. این موضوع می‌تواند آسیب جدی به وسایل برقی‌شان بزند و در این شرایط، خرید وسایل جدید برای خیلی‌ها امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه سیراف در ادامه به انتظارات مردم اشاره کرد و گفت: مردم بوشهر انتظار دارند مسئولان وزارت نیرو به شرایط سخت گرما و شرجی توجه کنند و این مناطق را از خاموشی‌ها مستثنی کنند. در زمستان برای جلوگیری از قطع گاز در مناطق سردسیر تلاش می‌شود؛ باید همین تدابیر را برای تابستان هم داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم کمک صنعت به مردم منطقه جنوب تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروگاه بعثت، پتروشیمی مبین و نیروگاه اختر در منطقه داریم، انتظار می‌رود در این موقع و شرایط سخت، برق منطقه جنوب تأمین شود.

امام جمعه سیراف، در ادامه، پنج وظیفه اول دولت چهاردهم را مطرح کرد: اخذ رأی اعتماد کم‌سابقه کابینه چهاردهم از مجلس دوازدهم، به فرموده رهبر انقلاب موفقیت بزرگ دولت و موجب سپاسگزاری است. اکنون نوبت تلاش دولت محترم بر اساس اولویت‌ها و فوریت‌هاست. لذا رعایت برخی الزامات، ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

۱. راه‌حل مشکلات اقتصادی از تهران و ذیل اجرای کامل برنامه‌های بالادستی شروع می‌شود؛ نه نسخه‌های غربی و دست‌ساخت غرب. در واقع انتظار این است که دال مرکزی و نقطه ثقل اقتصاد دولت چهاردهم، درون‌گرایی و برون‌نگری در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد.

۲. پنج ماه از سال گذشته است، و دولت چهاردهم در هفت ماه آینده باید شعار سال را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد و تدابیر فوری و عملیاتی برای اجرای این نیاز مهم اقتصاد و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه، تدبیر کند.

۳. یکی از الزامات اقتصادی دولت ایجاد هماهنگی کامل در ستاد و بدنه تیم اقتصادی است.

۴. مهار تورم، حل ناترازی‌های اقتصاد، ارتقای ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

۵. وزرای محترم کشور و وزیران اقتصادی دولت در انتخاب استانداران که به مثابه رییس دولت در هر استان هستند و نیز مدیران کل، دقت‌های لازم را به خرج دهند.