نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری

سهم ناچیز بوشهری‌ها از منابع پارس جنوبی

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه سهم مردم استان بوشهر از منابع عظیم پارس جنوبی، که نعمتی از سوی خداوند به ملت ایران است، ناچیز است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، در دیدار با جمعی از مسئولان و مردم دلوار، با اشاره به جایگاه تاریخی شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: امروز نام شهید رئیسعلی دلواری فراتر از مرزهای ایران شناخته شده و اگر فهرستی از چهره‌های جهانی مبارزه با استعمار تهیه شود، نام او به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها خواهد درخشید.

وی با اشاره به مسائل و دغدغه‌های مطرح شده از سوی مردم، افزود: مشکلاتی که مردم بیان می‌کنند در واقع نعمتی الهی برای مسئولان است. مدیران باید این خواسته‌ها را به‌عنوان فرصتی برای خدمت و برآورده کردن نیازهای جامعه بدانند و از این امر احساس خستگی نکنند، بلکه قدردان این نعمت الهی باشند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه به نیازهای مردم، خاطرنشان کرد: مردم عائله خداوند هستند و توجه به نیازهای آنان علاوه بر ایجاد رضایت در جامعه، موجب خشنودی خداوند نیز خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین با انتقاد از سهم اندک مردم بوشهر از منابع پارس جنوبی بیان کرد: منابع عظیم پارس جنوبی، که نعمتی از سوی خداوند به ملت ایران اسلامی است، باید به صورت عادلانه‌تری در میان مردم توزیع شود. متأسفانه سهم مردم استان بوشهر از این منابع محدود است و به‌کارگیری نیروهای غیربومی در مشاغل غیرتخصصی، موجب نارضایتی و آزردگی خاطر مردم شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر تأکید کرد: مشکلات مردم در خصوص کالاهای ملوانی که معیشت ساحل‌نشینان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، باید با جدیت توسط مسئولان پیگیری و حل شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی، نباید از اهمیت مسائل فرهنگی غافل شد، زیرا دشمن در تلاش است تا با تضعیف پشتوانه‌های مذهبی و ملی، نسل جوان ما را دچار انحراف کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش پشتوانه‌های دینی و ملی در موفقیت‌های تاریخی مردم ایران، گفت: اگر شهید رئیسعلی دلواری توانست در برابر لشکر انگلیس مقاومت کند، این مقاومت از پشتوانه دینی او سرچشمه می‌گرفت که از مراجع و علما الهام می‌گرفت، و نیز عشق و دلبستگی عمیق او به وطن بود که او را به یکی از چهره‌های برجسته مقاومت در برابر استعمار تبدیل کرد.