نماینده ولی فقیه

هیچ جوانی نباید در عسلویه بیکار باشد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در مراسم معارفه امام جمعه جدید عسلویه، بر اهمیت ایجاد توازن میان توسعه صنعتی و پیشرفت مردمی در این منطقه تأکید کرد.

امروز در مراسمی با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، آیین تودیع و معارفه امام جمعه عسلویه برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام محمد محمدی به عنوان امام جمعه جدید عسلویه معارفه و از زحمات حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه سابق، تقدیر شد. حجت‌الاسلام محمدی پیش از این، امام جمعه شهرستان جم بوده است.

نقش نماز جمعه در جامعه
نماز جمعه: آیت‌الله صفایی بوشهری در این مراسم، نماز جمعه را فرصتی برای کسب معرفت دینی و بیان مسائل سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: «نماز جمعه مدرسه‌ای برای آموزش دینی و وحدت اجتماعی است.»
اهمیت تاریخی: به گفته وی، اولین امام جمعه پیامبر اسلام (ص) بوده و این فریضه در روایات شیعه و اهل سنت از اهمیت والایی برخوردار است.

جایگاه عسلویه در کشور
جایگاه ویژه: صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عسلویه، از نقش بی‌بدیل این شهرستان در آینده کشور سخن گفت.
پیشرفت صنعتی: وی تأکید کرد که استان بوشهر در تولید ناخالص ملی رتبه سوم و در درآمد سرانه کشور رتبه اول را دارد و پایتخت تولید انرژی‌های فسیلی و هسته‌ای محسوب می‌شود.

ضرورت توجه به ظرفیت‌های محلی
استفاده از نخبگان: نماینده ولی فقیه خواستار توجه بیشتر به ظرفیت‌های درونی استان، خصوصاً جوانان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان شد و تأکید کرد که این گروه‌ها باید در توسعه استان نقش بیشتری داشته باشند.
پردیس‌های علمی: ایشان ایجاد پردیس‌های علمی و دانشگاه‌های جدید، به ویژه در جنوب استان را ضروری دانست.

مسائل محیط زیستی و رفاه عمومی
مشکلات محیط زیستی: وی به مشکلات محیط زیستی منطقه، از جمله آلودگی دریا و فضای سبز اشاره کرد و خواستار حل این مسائل طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر سال ۱۳۹۲ شد.
رفاه مردم: صفایی بوشهری بر لزوم فراهم‌سازی امکانات رفاهی برای مردم عسلویه، از جمله آب شرب و فرصت‌های اشتغال تأکید کرد و گفت: «نباید هیچ جوانی در این منطقه بیکار باشد.»

لزوم همکاری مردم و مسئولین
همکاری مردم و مسئولین: وی خواستار همکاری مردم با امام جمعه جدید عسلویه و مسئولین شد تا رفاه و پیشرفت‌های لازم در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال در عسلویه محقق گردد.