امام جمعه اهل سنت کنگان:

لزوم شفاف‌سازی برای جلوگیری از سوء تفاهمات مرزی بین شهرستان‌های عسلویه و کنگان

محمد جمالی، امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان در پیامی بر رعایت حقوق قانونی و حفظ وحدت میان شهرستان‌های کنگان و عسلویه تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان، محمد جمالی، در پی انتشار مباحث اخیر پیرامون تثبیت محدوده جغرافیایی شهرستان‌های کنگان و عسلویه، پیامی صادر کرد که در آن به لزوم حفظ وحدت و برادری میان مردم این دو شهرستان و پرهیز از هرگونه تفرقه‌افکنی تأکید شده است.

در این پیام آمده است: اخیرآ مباحثی در فضای مجازی و اداری درباره تثبیت محدوده جغرافیائی دو شهرستان مطرح شده که سوء تفاهم‌هایی پیرامون افزایش یا کاهش محدوده‌ها، موجب نگرانی و ناراحتی مردم شریف شهرستان‌های عسلویه و کنگان شده است. این در حالی است که روابط عمیق برادری و تعامل میان مردم مؤمن این دو شهرستان از گذشته زبانزد عام و خاص بوده و هیچ اتفاقی قادر به خدشه وارد کردن به این روابط حسنه نخواهد بود.

محمد جمالی با اشاره به حضور ۲۶ ساله صنعت و انرژی در منطقه، به ضرورت توجه بیشتر مسئولان نفتی به خدمات اجتماعی و اشتغال در هر دو شهرستان اشاره کرد و گفت: علی‌رغم برخی پیشرفت‌ها، متأسفانه هنوز حقوق و نیازهای مردم هر دو شهرستان به‌طور کامل ادا نشده است و انتظار می‌رود که مسئولان نفتی با شفاف‌سازی دقیق و جزئی‌نگری در موضوعات مسئولیت اجتماعی، اشتغال و عوارض آلایندگی، پاسخگو باشند.

وی در ادامه تصریح کرد که محدوده‌های جغرافیایی رسمی هر دو شهرستان در چارچوب قوانین مشخص شده است و هیچ‌گونه تغییر یا تعرض به این مرزها بدون تأیید مراجع ذیصلاح امکان‌پذیر نیست. مردم شریف شهرستان‌های عسلویه و کنگان باید تصمیمات نهایی را به مراجع قانونی واگذار کنند و از هرگونه اظهار نظر غیرکارشناسانه که موجب اختلاف و تفرقه می‌شود، خودداری نمایند.

در پایان، امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان ابراز امیدواری کرد که با رعایت حقوق قانونی هر دو شهرستان و با حفظ وحدت و همبستگی، شفافیت کامل در این مسئله صورت گیرد و از خداوند متعال سلامتی و توفیق مسئولان و مردم این دو شهرستان را مسئلت نمود.