به مناسبت هفته دفاع مقدس:

تأکید دبیر جبهه فرهنگی انقلاب بر مطالبه‌گری ورزشکاران از مسئولان

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حضور ورزشکاران و خبرنگاران، مطالبه‌گری را از دغدغه‌های اصلی این نهاد دانسته و خواستار مشارکت ورزشکاران در انتقال مشکلات به این نهاد برای پیگیری شد.

به گزارش جنوب استان، حجت‌الاسلام میثم دهقان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، صبح چهارشنبه در جمع ورزشکاران و خبرنگاران با تأکید بر اهمیت مطالبه‌گری از سوی ورزشکاران، اظهار کرد: مطالبه‌گری یک وظیفه است و ورزشکاران باید هر جا مشکلی مشاهده کردند، آن را با ما در میان بگذارند تا از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنیم و این مجموعه تا حصول نتیجه به پیگیری ادامه خواهد داد.

وی افزود: نباید تلاش‌های ورزشکاران نادیده گرفته شود و از افتخاراتی که کسب می‌کنند، به سادگی گذشت.

دهقان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های جوانان نخبه و خلاق گفت: ما جوانان نخبه و خلاق بسیاری داریم و ان‌شاءالله با همت بزرگوارانی چون محمدجواد زارعی، مسئول مجمع مردمی ورزش استان، گام‌های بلندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته خواهد شد.

در ادامه، دبیر مجمع ورزش استان بوشهر نیز به اهمیت اوقات فراغت در کنار فعالیت‌های ورزشی و توانمندسازی افراد اشاره کرد و این موضوع را ابزاری قدرتمند برای کمک به افراد جهت گذر آسان‌تر از مشکلات زندگی دانست.

محمدجواد زارعی، مسئول مجمع مردمی ورزش استان، در ادامه این مراسم اظهار کرد: مجمع مردمی ورزش با رویکردی جدید در تلاش است از باشگاه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند از خانواده‌های کم‌برخوردار به صورت رایگان ثبت‌نام می‌کنند، تقدیر کند. تاکنون بیش از ۳۰۰ ورزشکار به صورت رایگان در استان بوشهر ثبت‌نام شده‌اند و از همه مدیران باشگاه‌ها که در این طرح خداپسندانه همکاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

زارعی همچنین با اشاره به عملکرد سه‌ساله مجمع مردمی ورزش و برگزاری همایش “دُران دریا”، نقش کلیدی باشگاه‌داران و مربیان ورزش در پیشگیری از وقوع جرائم و بزه‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در این همایش از باشگاه‌دارانی که در کاهش جرائم در مناطق محروم نقش داشتند، تقدیر شد.

وی افزود: همایش دُران دریا ۲ در نیمه دوم آبان‌ماه برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن شناسایی و تقدیر از ورزشکاران و باشگاه‌دارانی است که برای کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی از میان افراد کم‌برخوردار تلاش می‌کنند.

مسعود عرب‌زاده، مسئول میز قرارگاه تحول اجتماعی و مدیر باشگاه قلمداران هنر جنوب، نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این رویدادها تصریح کرد: در این رویدادها، به نام و یاد شهدا ۶۰ مسابقه در طول دو سال برگزار شد و تلاش‌های همکاران ما، به‌ویژه آقای نعمت‌الله امین‌نژاد و مسعود لطفی، که در حوزه ارزشی و اخلاقی فعالیت دارند، بسیار ارزشمند بوده است.