به مناسبت هفته دفاع مقدس ؛

قدردانی از جانبازان و بسیجیان پیشکسوت در مسابقه فوتبال

همزمان با هفته دفاع مقدس، مسابقه فوتبال بین تیم‌های "قلمداران هنر جنوب" و "فرودگاه بوشهر" به منظور گرامیداشت شهدای زیر ۱۲ سال استان و تقدیر از جانبازان و بسیجیان پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش جنوب استان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسابقه فوتبال بین تیم‌های قلمداران هنر جنوب و فرودگاه بوشهر با هدف پاسداشت شهدای زیر ۱۲ سال استان بوشهر و تقدیر از جانبازان و بسیجیان پیشکسوت این تیم برگزار شد. این رویداد به یاد شهدای نوجوان استان، از جمله سید علی طاهری از دشتستان، ناصر رازی از بوشهر، حسین صافی و محمد لر از شهرستان جم، برگزار گردید.

در این مراسم، عبدالرضا فقیه، مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد طارمه هنر خلیج فارس، با حضور در میان بازیکنان و اعضای تیم قلمداران هنر جنوب، به تقدیر از جایگاه شهدا در عرصه ورزش پرداخت و تلاش‌های این تیم در ارج نهادن به مقام شهدا را ستود.

در ادامه این مراسم، عبدالرضا فقیه از اعضای تیم قلمداران هنر جنوب، شامل نعمت‌الله امین‌نژاد (عکاس و خبرنگار)، عبدالکریم نیسنی (نویسنده و پژوهشگر)، اسکندر احمدنیا (شاعر و منتقد ادبی)، محمد امینی (شاعر) و علی روشن، جانباز و ورزشکار پیشکسوت، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

اسکندر احمدنیا، شاعر و منتقد ادبی، در این مراسم با اشاره به تاریخچه فوتبال در بوشهر، خاطرنشان کرد: بندر بوشهر در گذشته یکی از مراکز مهم فوتبال بوده، اما به دلیل کمبود بودجه تیم‌های بزرگ این شهر از فعالیت بازمانده‌اند و وزارت ورزش نیز در تخصیص بودجه به استان بوشهر کوتاهی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل تیم قلمداران هنر جنوب گفت: اینکه هنرمندان با کمبود امکانات به صورت یک تیم فوتبال فرهنگی و ورزشی گرد هم آمده‌اند، بسیار ارزشمند است و نشان از تلاش آنها برای ترویج فرهنگ و هنر دارد.

احمدنیا از مسئولان استان بوشهر به دلیل عدم حمایت مالی از تیم قلمداران هنر جنوب گلایه کرد و افزود: امیدوارم با تأمین امکانات مناسب برای این تیم، شاهد فعالیت‌های بیشتر و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش استان بوشهر باشیم.

این مسابقه، به همت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران استان بوشهر، قرارگاه تحول اجتماعی، و موسسه مردم‌نهاد طارمه هنر خلیج فارس، روز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه شهدا برگزار شد.