مسئول معاونت اجتماعی

مرکز مشاوره مهر تا پایان سال در کنگان راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره مهر در شهرستان کنگان تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد. اعتبارات لازم برای این مرکز تخصیص یافته و تجهیزات آن در حال خریداری است.

سرهنگ حسین قاسمی، مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر، در نشست قرارگاه جوانی جمعیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) شهرستان کنگان، از راه‌اندازی مرکز مشاوره مهر تا پایان سال در این شهرستان خبر داد. وی با اشاره به کاهش جمعیت کشور گفت: «متأسفانه ما امروز شاهد کاهش جمعیت در کشور هستیم که برای رفع این مشکل، لازم است اقدامات لازم انجام شود.

سرهنگ قاسمی با ابراز نگرانی از پیری جمعیت، اظهار داشت: سال‌هاست زنگ خطر پیری جمعیت در کشور به صدا درآمده است و دشمنان از این موضوع به‌عنوان حربه‌ای برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کنند.

وی درباره روند راه‌اندازی این مرکز توضیح داد: اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی مرکز مشاوره مهر در کنگان تخصیص یافته و تجهیزات لازم در حال خریداری است. این مرکز تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تشریح و جزئیات:
سرهنگ قاسمی در ادامه، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جوانی جمعیت که شامل هفت کارگروه می‌شود، تأکید کرد که این کارگروه‌ها موضوعات مختلف مرتبط با جوان‌سازی جمعیت را پیگیری می‌کنند. از جمله این موضوعات می‌توان به ازدواج‌های به‌موقع، موفق و آسان، طرح نفس (سقط جنین) و رویش ناباروری اشاره کرد.

وی افزود: بسیج استان بوشهر تاکنون از ۲۰۰ نفر که به علت مشکلات اقتصادی قصد سقط جنین داشتند، حمایت کرده است و این افراد به مؤسسه درمان بسیجیان معرفی شده‌اند. خدمات درمانی و حمایتی ارائه‌شده شامل ۲۱۰ ویزیت رایگان پزشک متخصص زنان و زایمان، ۳۵۰ سونوگرافی رایگان و همچنین پرداخت کمک‌های بلاعوض بوده است.

به گفته سرهنگ قاسمی، این اقدامات تاکنون منجر به تولد ۸۰ نوزاد در استان بوشهر شده است. او همچنین خاطرنشان کرد: ما واسطه‌گری در امر ازدواج، تولید محتوای فرهنگی هنری با موضوع جوانی جمعیت و انتشار آن در فضای مجازی را نیز از جمله اقدامات مهم قرارگاه جوانی جمعیت می‌دانیم که تاکنون در استان بوشهر انجام شده است.