یادداشت: تنگستانی

لزوم ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان کنگان

تنگستانی، فعال اجتماعی، بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان کنگان تاکید کرد و خواستار برخورد جدی‌تر با حضور غیرقانونی آنان در اصناف مختلف شد.

به گزارش جنوب استان، احمد تنگستانی، فعال اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۳، جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با حضور در بندر بوشهر اعلام کرد که ورود اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز جرم است و به کارگیری آنان در هر شغل و صنفی ممنوع می‌باشد.

وی همچنین افزود: در ادامه امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر اعلام کرد که به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان‌های گناوه، جم و عسلویه ممنوع شده است. اما وضعیت کنگان به‌گونه‌ای است که در بسیاری از اصناف مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، میوه و تره‌بار، البسه و پوشاک، اتباع غیرمجاز حضور فعالی دارند و نیاز به ساماندهی فوری این موضوع احساس می‌شود.

تنگستانی ادامه داد: مخاطبان رسانه بدون تعارف و شهروندان کنگانی بارها در گزارش‌های خود اظهار داشتند که با حضور اتباع مشکلی ندارند، اما درخواست آنان این است که این حضور به صورت قانونی و ساماندهی‌شده انجام گیرد. در حال حاضر اکثر اتباع خارجی بدون پروانه کار، کارت بهداشت و بیمه فعالیت می‌کنند یا خود با پروانه‌ای که به نام دیگری صادر شده، صاحب مشاغل شده‌اند.

وی تاکید کرد: مسئولان شهرستان کنگان به ویژه دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی باید با توجه به مصوبات وزارت کار در خصوص چگونگی به کارگیری اتباع خارجی، این موضوع را به‌طور جدی بررسی کرده و در اسرع وقت به ساماندهی اتباع خارجی بپردازند تا از مشکلات اجتماعی و اقتصادی احتمالی جلوگیری شود.

احمد تنگستانی، با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز، از مسئولان شهرستان کنگان خواست تا هرچه سریع‌تر برای اجرای مصوبات وزارت کار در این زمینه اقدام کنند و به خواسته‌های مردم این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند.