با پیگیری های مهرانگیز و رضایی:

واگذاری ۲۵۰ سند مالکیت در دشتستان و رفع موانع ثبتی استان بوشهر

در مراسمی که با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دشتستان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، ۲۵۰ فقره سند مالکیت به اهالی روستای میاندشت شهرستان دشتستان اهدا شد.

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان محلی برای گره‌گشایی از مسائل ثبتی استان بوشهر اظهار کرد: موانع درون استانی و شهرستانی برای صدور اسناد مالکیت به متصرفان قانونی با همکاری و برنامه‌ریزی منظم برطرف شد و این همکاری باید ادامه یابد.

وی همچنین افزود: تثبیت مالکیت مالکان و بهره‌گیری از مزایای قانونی ملک، دستاورد مهمی برای مناطق مختلف استان مانند عسلویه و آب‌پخش بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شد.

در این آیین، مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر، بر اهمیت سنددار شدن املاک روستایی تأکید کرد و افزود: سند مالکیت مسکونی روستایی می‌تواند مهاجرت معکوس، افزایش بهای خانه‌های روستایی و سهولت در ارائه تسهیلات بانکی را به همراه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضاییه در راستای اجرای قانون حدنگاری افزود: صدور سند مالکیت روستایی یکی از اهداف مهم این سیاست‌ها است.

محمدرضا بزرگمهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز در ادامه اظهار داشت: امسال با تمرکز بر اتمام حدنگاری و صدور اسناد مالکیت مسکونی و کشاورزی، ۲۴۰ سند مسکونی و ۱۰ سند مزروعی برای اهالی روستای میاندشت به تک برگ تبدیل شده است.

وی افزود: سند تک برگی امکان دریافت تسهیلات و کاهش دعاوی ملکی را فراهم می‌آورد.