با همت فرمانداری کنگان:

۲۲ شرکت به محدوده شهر شیرینو بازگشت

عیدی فرمانداری کنگان به مردم: بازگشت ۲۲ شرکت به محدوده شهرستان کنگان - شهر شیرینو / کنگان پایتخت اقتصادی و انرژی ایران شد.

به گزارش جنوب استان، در اقدامی بی‌سابقه و قابل‌توجه، حدود جغرافیایی شهرستان کنگان در جنوب کشور مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد. بر اساس این ابلاغیه، حدود جغرافیایی این شهرستان بیش از ۶ کیلومتر به سمت حوزه صنایع مستقر در منطقه افزایش یافت.

این تغییرات پس از مطالبه مردم شهر شیرینو و پیگیری‌های مداوم شورای شهر از فرمانداری کنگان صورت گرفت و به بازگشت ۲۲ شرکت پتروشیمی و صنعتی به محدوده شهر شیرینو، از توابع شهرستان کنگان، منجر شد. این اقدام پس از ۱۳ سال مسکوت بودن وضعیت جغرافیایی این منطقه به نتیجه رسید.

طبق اعلام، این بازنگری بر اساس مستندات و نقشه‌های مربوط به شهر شیرینو از سال ۱۳۵۲ تاکنون، و با تایید مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور صورت گرفته است. بر این اساس، شرکت‌های پتروشیمی و صنعتی زیر در محدوده شهرستان کنگان قرار گرفته‌اند:

۱٫ شرکت پتروشیمی بوشهر (فاز ۱ و ۲)
۲٫ شرکت پتروشیمی کاویان
۳٫ شرکت پتروشیمی سبلان
۴٫ شرکت پتروشیمی آپادانا
۵٫ شرکت پتروشیمی هنگام
۶٫ شرکت پتروشیمی دماوند انرژی
۷٫ شرکت پتروشیمی مرجان
۸٫ شرکت پتروشیمی لاوان
۹٫ شرکت پتروشیمی پارس گلایکول (پارس فنل سابق)
۱۰٫ شرکت سپهر مکران
۱۱٫ شرکت مهر پترو کیمیا
۱۲٫ شرکت پتروشیمی هرمز
۱۳٫ شرکت پتروشیمی کیان
۱۴٫ شرکت پتروشیمی آرین متانول
۱۵٫ شرکت پتروشیمی رایان پلیمر پویا
۱۶٫ شرکت تقویت فشار خط اتیلن غرب
۱۷٫ شرکت فراسکو
۱۸٫ فاز ۲ بندر پتروشیمی پارس
۱۹٫ آب شیرین کن نور ویژه
۲۰٫ شرکت پتروشیمی مهر
۲۱٫ شرکت پتروشیمی دنا (بخشی از آن)
۲۲٫ شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه (بخشی از آن)

شایان ذکر است که از سال ۱۳۸۲، پس از جدایی بخش جم از شهرستان کنگان و ارتقای آن به شهرستان، و همچنین ارتقای بخش عسلویه در سال ۱۳۹۱، حدود دقیق جغرافیایی این مناطق تعیین نشده بود. اکنون با بررسی‌های دقیق نقشه‌ها و مستندات، حدود جغرافیایی شهرستان کنگان به‌طور رسمی توسط وزارت کشور بازنگری و ابلاغ شد.

این اقدام که در پی پیگیری‌های مردمی و شورای شهر شیرینو از فرمانداری کنگان انجام شد، که تلاش های مجموعه فرمانداری نویدبخش توسعه بیشتر شهرستان کنگان و تبدیل آن به قطب اقتصادی و انرژی کشور است.