تعیین مرز رسمی دهستان شیرینو:

هیچ افزایشی برای کنگان و کسر از عسلویه وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان اعلام کرد که هیچ افزایشی در محدوده شهرستان کنگان ایجاد نشده و تنها محدوده‌های تاریخی دهستان شیرینو، تثبیت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هیچ افزایشی در محدوده شهرستان کنگان ایجاد نشده و تنها محدوده‌های تاریخی که از گذشته جزئی از این شهرستان بوده‌اند، تثبیت شده است.

علی شادمان صبح امروز، در جمع خبرنگاران گفت: ابلاغیه‌ای از سوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کنگان به دستگاه‌های مرتبط ارائه شده که در آن، محدوده جغرافیایی شهرستان کنگان به طور رسمی تعیین گردیده است. بر اساس این ابلاغ، نقطه انتهایی محدوده شهرستان کنگان به استانداری بوشهر اعلام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان افزود: این ابلاغ براساس مستندات و نقشه‌های دهستان شیرینو که از سال ۱۳۵۲ تا کنون معتبر هستند، و همچنین با تأیید مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور صورت گرفته است.

شادمان خاطرنشان کرد: شایسته است از فرمانداری شهرستان کنگان به خاطر پیگیری مداوم این موضوع قدردانی شود که توانسته‌اند این مسئله را از طریق وزارت کشور به نتیجه برسانند.

وی به برای شفافیت منافع مردم هر دو شهرستان تأکید کرد و گفت: امید می‌رود این ابلاغیه باعث بهره‌مندی دقیق‌تر از مزایای همجواری با صنایع فعال در منطقه شود. شادمان تصریح کرد: در این ابلاغی که به تصویب رسیده، هیچ‌گونه افزایش محدوده‌ای برای شهرستان کنگان وجود نداشته و تنها تثبیت محدوده‌هایی که به لحاظ تاریخی جزئی از شهرستان کنگان بوده‌اند، مورد تأیید قرار گرفته است.