حسین دهقان زاده

رونمایی از کتاب “دریاتر از دریا” همزمان با بزرگداشت روز حافظ در کنگان

آیین رونمایی از مجموعه شعر “دریاتر از دریا” سروده حسین دهقان زاده در کنگان برگزار شد.

به گزارش جنوب استان این آیین به مناسبت بیست مهرماه بزرگداشت روز حافظ، با حضور فرماندار کنگان، معاون سیاسی اجتماعی، امام جمعه اهل سنت بندر پرک، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای شهر و جمعی از شاعران و هنرمندان استان بوشهر و فارس به میزبانی مؤسسه خیریه مهرآور کنگان در سالن اجتماعات کتابخانه غدیر برگزار شد.

ابوذر مختارزاده تصریح کرد: شهرستان کنگان در بخش فرهنگی استان، با داشتن نویسندگان و شاعران برجسته و مستعد خود، همواره درخشیده و جایگاه شایسته ای داشته است.

وی افزود: جوانان و نوجوانان بسیاری با روی آوردن به مطالعه ی آثار بزرگان ادبی ملی و استانی، همچنین با آشنایی و مطالعه ی آثار بزرگان شهرستان، استعدادهای درخشان و قابل تحسین خود در این عرصه را نشان داده و مقام های مختلف کسب کرده اند.

مختارزاده با اشاره به ضرورت بسترسازی لازم برای ارتقاء بخش فرهنگ و ادب شهرستان، توسعه ی فعالیت های مربوطه، خصوصا در عرصه ی نویسندگی و شعر را از برنامه های اولویت دار اداره فرهنگ و ارشاد عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که با افزایش کلاس های نقد و بررسی کتاب و شعر، جوانان مستعد و با انگیزه و علاقمند، به سمت مطالعه و تحقیق بیش تر در این خصوص تشویق شده و با اطلاعات ادبی بیش تر، در این زمینه فعالیت کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان اظهار داشت: مجموعه “دریاتر از دریا” نجواها و توصیفات شاعر با توجه به محیط زندگی و تفکرات وی بوده که با توجه به واقعیت ها توانسته‌ در قالب شعر به کلمات فضا سازی و حس آمیزی بخشد.

وی اضافه کرد: این کتاب با پنجاه قطعه شعر در دو بخش کلاسیک و آزاد با سبک های غزل، رباعی، دوبیتی و سپید در ۶۴ صفحه و توسط انتشارات الیما به چاپ رسیده است.

مختارزاده بیان کرد: آشنایی با میراث کهن و همراهی با انجمن های ادبی شهرستان کنگان و شهر سیراف در کنار دلبستگی شاعر به زادگاه و افراد برجسته، مجموعه شعر “دریاتر از دریا” را ارزشمند ساخته است.

حسین دهقان زاده متولد روستای پرک از توابع بندر کنگان، دارای مدرک کارشناسی ارشد و چندین مقاله علمی و پژوهشی می باشد.