گلایه رئیس شورای شهر جم

نابودی دشت جم / بحران آب جدی است

سید علیرضا سجادی رئیس شورای شهر جم گفت: آب شهرستان جم چه از نظر کیفی و کمی فاجعه بار است گوش شنوایی جهت شنیدن صدای مردم نیست.

به گزارش جنوب استان سید علیرضا سجادی رئیس شورای شهر جم در گفتگو با خبرنگار جنوب استان گفت: آب شهر و شهرستان جم از نظر کیفی و کمی فاجعه بار است و گوش شنوایی جهت شنیدن صدای مردم نیست.

در شان مردم صبور و مهمان نواز جم نیست با تانکر به آنها آبرسانی شود! جای تعجب همگان است شهرستانی که بالغ بر ۸۵ هزارنفر جمعیت و شهر جم با جمعیتی قریب به ۴۰ هزار نفر با میزبانی از صنعتی که درآمد آن سر به فلک کشیده بحران آب شرب داشته باشند.

سجادی با اشاره به روند کُند پیشرفت پروژه های ّسد سرچشمه (باغان) و پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف گفت: تنها راه حل این مشکل برای برون رفت از بحران آب در شهرستان جم افتتاح این دو پروژه مهم می باشد.

وی ادامه داد: پیرو قول مساعد استاندار محترم بوشهر (افتتاح سد و آب شیرین کن سیراف در سال ۱۴۰۱) مردم امیدوار هستند اما با توجه به کندی پیشرفت این پروژه ها ، این اتفاق نخواهد افتاد.

سجادی در ادامه افزود: آب شهرستان جم چه از نظر کیفی و چه کمی فاجعه بار است و با تمام پیگیری های ما در سطح شهرستان و استان و حتی پیگیری های مکرر فرماندار محترم شهرستان جم هنوز به نتیجه امیدوار کننده ای نرسیده ایم.

برای حل بحران آب در این شهرستان نیازمند تصمیم گیری در وزارتخانه های نفت و نیرو است چرا که این دو وزارتخانه باید با همکاری این مشکل بزرگ را برای میزبانان صنعت حل کنند.

سجادی ادامه داد: ما همیشه شرمنده مردم فهیم جم هستیم چرا که هر روز شاهد گلایه مندی مردم به صورت حضوری ، پیامک و تلفنی هستیم!

مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این ایستادگی نیازمند رفع مهم ترین نیاز اصلی انسان یعنی آب، مایه حیات برای ادامه زندگی است.

سجادی در ادامه گفت: شهرستان جم تنها شهرستانی است که در کل استان بوشهر از منابع آب داخلی تا کنون برداشت می کند، صحبت از پدیده ای خزنده به نام فرونشست و مرگ پنهان زمین و دشت در این شهرستان است.

آنچه امروز در حوزه آب شهر و شهرستان مشاهده می کنیم بسیار دردناک و بغرنج است،در صورت ادامه این وضعیت ، طی دو سال آینده زندگی در جم با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد و بیم آن می رود که شاهد مهاجرت به سایر نقاط کشور باشیم .

سجادی افزود : شهر جم تنها شهر در استان بوشهر است که فاقد مخزن ذخیره آب است!! آب شرب مردم مستقیم از چاه‌های ملکی و استیجاری !! به شبکه شهر تزریق می شود . که از مجموع چاههای موجود ۲۶ چاه آب آنها خشک‌ شده و نیاز به کف شکنی دارد که البته این اقدام در راستای رفع مشکل مقطعی است.