نماینده دشتستان خبر داد؛

ابراهیم رضایی از ۱۶۰ نماینده مجلس جهت خرید تضمینی خرما دشتستان امضا گرفت / هر کیلو حداقل ۲۰ هزار تومان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار خرید تضمینی خرما با نرخ حداقل 20 هزار تومان شدیم که با پیگیری انجام شده این نامه به امضای 160 نماینده مجلس رسید.

به گزارش جنوب استان ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سالیان اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به طور سرسام آوری بالا رفته اما قیمت آن متناسب با هزینه‌ها تنظیم نشده است تا جایی که بعضاً نخل داران متضرر شده و با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند.

وی گفت: با عنایت به خسارت‌های سنگین وارده بر کشاورزان در سیل اخیر و نیز خسارت‌های دو سال گذشته و از آنجا که یکی از راه‌های کمک به ثبات و پایداری در حوزه کشاورزی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی است، انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی ضمن مداخله در بازار خرما و خرید تضمینی آن، از کشاورزان و نخل داران حمایت عملی کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا به همراه ۱۶۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد کردیم که برای تنظیم قیمت خرما در سال جاری و حمایت از نخل داران، قیمت تضمینی خرید خرما برای هر کیلو حداقل ۲۰ هزار تومان تعیین شود و سازمان تعاون روستایی با حضور فعال در بازار خرما، مانع وارد شدن زیان‌های بیشتر به نخل‌داران و کشاورزان شود.

رضایی تاکید کرد: اگر دولت در بازار خرما به نفع کشاورزان مداخله نکند، احتمال وقوع بحران در زندگی و معیشت نخل‌داران وجود دارد بنابراین انتظار می‌رود که وزارت جهاد و وزارت صمت ضمن خرید تضمینی خرما ، اقدامات لازم را برای صادرات این محصول استراتژیک انجام دهند.