مدیرکل بهزیستی استان بوشهر

۲۱۸مددجو و معلول بهزیستی بوشهر در دولت سیزدهم خانه دار و یکهزار و ۷۰ نفر شاغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در یکسال فعالیت دولت سیزدهم ۲۱۸ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان زیر پوشش حمایت های این سازمان واگذار شد و یکهزار و ۷۰ نفر از آنها نیز صاحب شغل شدند.

به گزارش جنوب استان حسن اسدی‌راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو باخبرنگاران افزود: همچنین در زمان حاضر ۲۷۰ واحد مسکن دیگر نیز برای مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی استان بوشهر در دست ساخت است که بخشی از آن در مرحله سفت کاری وشماری در مرحله نازک کاری است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۷۵۰ نفر از معلولان و مددجویان بهزیستی این استان نیز در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند که با توجه به رفع مشکل تامین سهم آورده اولیه آنها، انتظار می‌رود تعداد زیادی از این مددجویان دارای شرایط موفق به دریافت واحد مسکونی شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: در یکسال گذشته ۱۰ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به اجاره نشینان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: سقف پرداخت این تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریال برای هر مستاجر با بازپرداخت ۱۰ ساله است و جامعه هدف مشمول باید فاقد مسکن و مستاجر با کد رهگیری به نام فرد تحت پوشش باشد و پیشتر از تسهیلات و امکانات دولتی تامین مسکن استفاده نکرده باشد.

اسدی راد افزود: جامعه هدف مشمول این بخشنامه که در طرح‌های مسکن مهر یا نهضت ملی مسکن دارای واحد در دست احداث هستند از این قاعده مستثنی هستند.

وی یادآور شد: از آغاز نهضت تامین مسکن مددجویان از سال ۱۳۸۴ در استان بوشهر تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: علاوه بر این در اجرای نهضت تامین مسکن مددجویان به ساخت و خرید ۳۴۲ واحد مسکن ویژه خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول فاقد مسکن کمک شده است و باتوجه به تمدید این تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان، در سال جاری به واجدان شرایط برای ساخت و خرید در حوزه شهری ۲۰۰ میلیون تومان و در حوزه روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

اشتغال ۱۰۷۰ مددجو و معلول بهزیستی بوشهر

اسدی راد اعلام کرد: اداره کل بهزیستی استان بوشهر در یک سال گذشته به اشتغال یکهزار و ۷۰ مددجو کمک کرده و امسال نیز بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای اشتغال گروه‌های هدف تحت پوشش خود همراه با حمایت بیمه‌ای اشتغال پایدار تخصیص داده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: در یکسال گذشته بیش از ۲۸ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مددجویان از محل مشارکت‌های مردمی جذب شده است.

افتتاح ۱۲۰ پروژه بهزیستی بوشهر در هفته دولت

وی بیان کرد: هفته دولت ۱۲۰ پروژه و طرح مجموعه بهزیستی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی راد عنوان کرد: مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و  اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد زنان در شهرستان بوشهر، مجتمع  خدمات بهزیستی شهر ریز شهرستان جم،  مرکز اقامتی درمان اعتیاد شهر شبانکاره و مرکز مثبت زندگی در بوشکان شهرستان دشتستان، اگروه همیار خیاطی و پرده دوزی زنان سرپرست خانوار دشتستان، چهار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در شهرستان‌های دیر، گناوه و دشتی و روستای بنه اسماعیل دیلم و ۱۱۰ طرح خرد اشتغال زایی مددجویان بهزیستی در شهرستان‌های دهگانه از طرح‌ها و پروژه‌هایی است که در این هفته افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۴۶ هزار و ۴۶۶ خانوار بوشهری زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.