دوره آموزشی آتش‌ نشانان تازه استخدام شرکت مخازن سبز عسلویه شروع شد

مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمى عسلویه از آغاز دوره آموزشی آتش‌نشانان تازه استخدام شرکت مخازن سبز با ۲۵ نفر نیروی بومی خبر داد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومى شرکت مخازن سبز پتروشیمى عسلویه ، مهندس محمدرضا یزدانی مدیرعامل محترم شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با اعلام آغاز دوره آموزشی آتش‌نشانان جدید الاستخدام این شرکت، اظهار کرد: این کلاس‌ها از روز شنبه ۱۰مهر ماه آغاز و به مدت۳ ماه ادامه دارد. ۲۵ نفر معرفی شده برای این دوره از نیروهای بومی شهرستان هاى عسلویه، کنگان، جم و دیر هستند.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی، در پی برگزاری دوره ارزیابی، تست ورزشی، مصاحبه و پذیرفته شدن نیروهای جدیدالورود برای فعالیت در ایستگاه‌های آتش‌نشانی مخازن سبز پیش‌بینی شده و به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر آتش نشانان تازه استخدام با مهارت‌های تخصصی آتش نشانی زیر نظر کارشناسان و مربیان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ایستگاه پازارگاد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل با اشاره به حساس بودن حرفه و شغل آتش نشانی عنوان کرد: آموزش و فراگیری رکن اصلی و یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سازمان و حرفه آتش نشانی است. آتش نشانان با حضور در کلاس‌های آموزشی بدو خدمت، مهارت‌های تخصصی لازم را فرا می‌گیرند.

مهندس یزدانی افزود: آتش نشانان پس از گذراندن دوره آموزشی ، مهارت‌های تخصصی لازم را به صورت عملی و تئوری در مدت ۳ ماه فرا خواهند گرفت که در این دوره، سر فصل‌های مختلف آموزشی نظیر قوانین و مقررات ابزار شناسی حریق، کار با پمپ‌های آتش نشانی، امداد و نجات در حوادث جاده‌ای، چاه و آسانسور، اصول فرماندهی، پیشگیری از آتش سوزی و حوادث، علت یابی حریق، کمک‌های اولیه، آشنایی با اصول عقیدتی و … تدریس می‌شود.

به گفته وی آتش‌نشانی عشقی است که روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در افراد متبلور می‌سازد و بر همین اساس شغل مقدس آتش نشانی حوزه عملکرد گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و با توجه تنوع حوادث و علل بروز آن‌ها همواره می‌طلبد که آتش نشانان به منظور مقابله و کنترل این حوادث با علل و شرایط ایجاد آن‌ها آشنا و آمادگی خود را در بالاترین حد حفظ کنند.