در ادامه سفر رئیس مجلس در استان بوشهر

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از اسکله صیادی عسلویه

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت ستادی از اسکله صیادی عسلویه بازدید کرد و در جریان وضعیت عمرانی این اسکله قرار گرفت.

به گزارش جنوب استان محمدباقر قالیباف ئیس مجلس شورای اسلامی که امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریور) به منظور نظارت ستادی از حوزه های انتخابیه نمایندگان بوشهر، به این منطقه سفر کرده است، از اسکله صیادی عسلویه بازدید کرد و در جریان وضعیت عمرانی این اسکله قرار گرفت.

در این دیدار رئیس شورا و نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس درخواست لایروبی اسکله، تعداد سفر لنج های سفاری، و ایجاد بندر تجاری را که مطالبه به حق و جدی مردم بود را درخواست داشتند.

توجه به امر توسعه اسکله با توجه به اینکه عمده مردم بوشهر از طریق صیادی و دریانوردی کسب درآمد می‌کنند

در این بازدید مقامات استانی و شهرستانی از استان بوشهر، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

دکتر قالیباف همچنین به صورت حضوری با مردم، صیادان و لنج داران این منطقه به گفت و گو پرداخت و در جریان مشکلات آنها از جمله محدودیت تعداد ۲ سفر در سال برای لنجداران، لزوم لایروبی اسکله، نبود فضای آموزشی کافی در شهر عسلویه قرار گرفت.

همچنین توجه به امر توسعه اسکله با توجه به اینکه عمده مردم بوشهر از طریق صیادی و دریانوردی کسب درآمد می‌کنند، از دیگر خواسته های مردم این منطقه از رئیس مجلس بود.

واکنش رئیس مجلس به خواسته صیادان/ موضوع«ته‌لنجی» در دستور کار مجلس است

طرح‌های ملی در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، ولی در سفرهای استانی بیشتر به مطالبات و درخواست‌های مردم توجه می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات مردم استان بوشهر در حوزه‌های صید و صیادی، تجارت و ته‌لنجی است که اکنون موضوع ته‌لنجی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان وضعیت استان بوشهر نسبت به شاخص‌های بقیه استان‌ها قابل قبول نیست و باید در این بخش، صید و صیادی، تجارت و ته‌لنجی به عنوان مطالبات مهم مردم استان اقدامات قابل توجه انجام شود.

بازدید دکتر قالیباف از اسکله صیادی عسلویه