به‌منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق؛

وزیر نیرو فردا عازم استان بوشهر می‌شود

وزیر نیرو روز شنبه به منظور بهره‌برداری، کلنگ‌زنی و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق به استان بوشهر سفر می‌کند.

به گزارش جنوب استان وزارت نیرو (پاون)، «علی‌اکبر محرابیان» در سفر یک روزه خود به استان بوشهر، نیروگاه سیکل ترکیبی مپنا عسلویه با ظرفیت ۱۵۰۰‌ مگاوات و پست برق ۴۰۰ کیلوولت درازی شهرستان دشتی را به بهره‌برداری خواهد رساند.
وزیر نیرو همچنین از دو طرح آب‌‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب و آب‌‌شیرین‌کن سیراف با ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب در شبانه روز، بازدید خواهد کرد.

بر این اساس، بازدید از سد دالکی شهرستان دشتستان و سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی به عنوان دو طرح مهم توسعه منابع آب استان بوشهر، دیگر برنامه وزیر نیرو در استان بوشهر است.

این گزارش می‌افزاید، سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان و سد دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب و اعتبار دو هزار میلیارد تومان (به صورت فاینانس) تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب در دو شهرستان دشتستان و دشتی را بر عهده خواهند داشت.
کلنگ زنی پست برق کنگان، بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق در جزیره استراتژیک خارک و سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهدای نبرد با آمریکا در سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه محرابیان به استان بوشهر است.