نماینده دشتستان:

دلار ۶۵ هزارتومانی نتیجه فرماندهی اقتصادی ضعیف دولت است / منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشید

نماینده دشتستان در نطق خود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح در فرماندهی اقتصادی دولت گفت:فرماندهی اقتصادی دولت نیاز به اصلاح و ترمیم دارد؛ اما توجهی نشد و نتیجه آن دلار ۶۵ هزار تومانی است.

دکتر ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس، در نشست علنی امروز (دو‌شنبه، ۲۰ فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تبریک سال نو، از حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد و گفت: انشاالله در آینده نزدیک نماز وحدت مسلمین را در قدس شریف به امامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای اقامه خواهیم کرد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای هسته‌ای و سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی، شهادت جمعی از سرداران و پاسداران رشید اسلام در سوریه توسط رژیم منحوس صهیونیستی از جمله فرزند پرافتخار دشتستان و شهر وحدتیه، پاسدار شهید محسن صداقت را تبریک و تسلیت گفت و افزود: دشتستان به داشتن چنین مجاهدانی که جان خود را برای دفاع از حرم و امنیت ایران و مسلمانان فدا کردند، افتخار می‌کند. ما منتظر انتقام سخت و پشیمان‌کننده از صهیونیسم وحشی بابت جنایات دمشق هستیم.

نماینده دشتستان تصریح کرد: صهیونیست‌ها و کارفرمای جنایاتشان یعنی آمریکایی‌ها بدانند که ارزش جان هر کدام از فرزندان پاسدار ایران بالاتر از کل غاصبان سرزمین‌های اشغالی است و حمله به مرکزی که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران برفراز آن به احتزاز درآمده است، تاوان سنگینی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح مظلوم‌اند، گفت: با وجود سخت‌ترین کار، کم‌ترین دریافتی را دارند. کاش فیش حقوقی و حق مأموریت شهدای دمشق و شهدای مدافع حرم و امنیت منتشر می‌شد تا همگان از مظلومیت کارکنان نیروهای مسلح مطلع می‌شدند. دولت فکری اساسی برای معیشت نیروهای مسلح کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: از مردم شریف دشتستان بزرگ اولاً به دلیل حضور پرشور و گسترده در انتخابات مجلس دوازدهم، ثانیاً به دلیل رأی اعتماد مجدد به بنده به عنوان خدمتگزار خود و ثانیاً به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه خود در چهار سال اخیر که در این شهرستان موجب تحول در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی؛ عمرانی و فرهنگی شده است؛ تشکر می‌کنم. اعتماد مجدد و فراگیرتر مردم به حقیر، مسئولیت بنده را برای خدمت به مردم مضاعف کرده و به فضل الهی در چهار سال آینده با انگیزه و توان بیشتر برای خدمت به مردم عزیز و دفاع از حقوق ایشان تلاش خواهم کرد.

نماینده مردم دشتستان با بیان اینکه امروز دشمن سرمایه اجتماعی نظام را هدف قرار داده و تلاش می‌کند با ابزارهای مختلف اقتصادی و رسانه‌ای آن را کاهش دهد، اضافه کرد: اگرچه حضور گسترده مردم در صحنه -که آخرین آن راهپیمایی روز قدس بود- حاکی از شکست توطئه دشمن است، اما لازم است که مسئولان کشور در بخش‌های مختلف نسبت به حل مشکلات مردم و ایجاد امید که به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی لازمه پیشرفت است، اهتمام ورزند.

دکتر رضایی ادامه داد: مسئولان کشور، به‌ویژه در قوای سه‌گانه و علی‌الخصوص قوه مجریه با پرهیز از کارهای تبلیغاتی بر حل مسائل مردم متمرکز شوند؛ این بهترین پاسخ به دشمن است. ما هم به عنوان نمایندگان مردم، اولاً حامی دولت هستیم، ثانیاً بهترین کمک را به دولت در مقطع فعلی انتقادات سازنده و تلاش برای رفع مشکلات و آسیب‌های ان می‌دانیم.

وی تصریح کرد: پیش از این هم بارها گفتند و گفتیم، فرماندهی اقتصادی دولت نیاز به اصلاح و ترمیم دارد؛ اما توجهی نشد و نتیجه آن دلار ۶۵ هزار تومانی است. امروز همان حرف‌ها را تکرار و تأکید می‌کنیم که اگر به سخنان کارشناسان و دلسوزان توجه نشود، منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با نوعی بیخیالی در دولت مواجه هستیم، عنوان کرد: ارز و اقلام اساسی مورد نیاز مردم گران و گران‌تر می‌شود و همه شوکه می‌شوند الا آنان که مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه خطاب به مسئولان کشور گفت: برادران مدیر و مسئول، این ملت ولی‌نعمت ما هستند، مراقب باشید از دست نروند. کاهش تورم یعنی کاهش قیمت خودرو، تثبیت نرخ ارز و طلا، افزایش قدرت خرید مردم؛ بنابراین نمی‌توانیم از کاهش تورم سخن بگوییم، در حالی که سفره مردم خالی‌تر شده است. مردم گلایه‌مندند و نسبت به عدم رفع مشکلاتی که بارها فریاد زده‌اند، شکایت دارند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در جهت بهبود وضعیت جامعه، گفت: در این مجلس قانون واردات خودرو و خودروهای کارکرده تصویب شد، چرا آن را اجرا نمی‌کنید؟ مجلس مسئله مهم مصرف بالای سوخت در کشور و قیمت گران و ناعادلانه خودرو را دید و برای علاج آن قانون قانون واردات خودرو را تصویب کرد، اما دولت یا اجرا نکرد یا ناقص اجرا کرده است؛ نتیجه این بی‌عملی رکوردشکنی مصرف سوخت در کشور در نوروز امسال است و وزارت نفت هم به جای حل مسئله به دنبال کاهش مصرف دستوری است.

دکتر رضایی همچنین با تأکید بر لزوم مبارزه عملی با فساد؛ اضافه کرد: در دولتی که با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده و در رأس آن شخصیتی پاکدست و مومن قرار دارد، عده‌ای با سوءاستفاده از مناصب و موقعیت خود به دنبال منافع شخصی و رانت‌خواری و ویژه‌خواری هستند؛ این مسئولیت‌ها امانت است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: متأسفم که پشت این تریبون بگویم در همین دولت مدیری داریم که به جرم مبارزه با فساد اخراج و خانه‌نشین شده است. گفتیم اما کاری نکردند. چرا روی بیت‌المال حساس نیستید؟ چرا برخی بر روی گماردن افراد فاقد صلاحیت‌های حداقلی در جایگاه‌های موثر اقتصادی اصرا دارند. پتروشیمی و هولدینگ دولتی که جای فامیل‌بازی و مدیرکردن آقازاده‌ها نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اعلام اینکه مردم استان بوشهر از صنایع نفتی در استان شاکی هستند، تصریح کرد: بارها در این رابطه فریاد زده‌ایم اما صنعت تخریب‌گر و اشغال‌گر نفت به مردم مستضعف ما پاسخگو نیست. آخرین اقدام غیرصادقانه آن‌ها محروم کردن جوانان بومی از جذب در مجتمع گازی پارس جنوبی است.

وی افزود: دود و ترافیک و آلودگی صنعت نفت و بیماری آن برای ماست، اما بیمارستان آن را جای دیگری می‌برند. برخی پتروشیمی‌های خصولتی تبدیل به حیاط خلوت مدیرانی شده که به دنبال فامیل‌بازی و باندبازی هستند. این شرکت‌ها مال مردم، بیت‌المال، بازنشستگان و فرهنگیان و کارگران است؛ امانت‌داری کنید.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: در ماه‌های اخیر شاهد قلع و قمع مدیران بومی در صنعت نفت، گار و پتروشیمی هستیم. برخی مدیران نفتی اصرار دارند مردم را ناراضی کنند؛ به همه بانیان هشدار می‌دهیم به این وضعیت پایان دهند./پایان