مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر:

تکنولوژی ۵G به بوشهر می‌رسد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: تکنولوژی ۵G به زودی در ۲ نقطه شهر بوشهر نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش جنوب استان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر صبح روز شنبه ۷ آبان در نشست با اعضای شورای شهر، شهردار و مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر در خصوص وضعیت ارتباطات این شهر اظهار کرد: با توجه به فرسودگی کابل‌های تلفن به دلیل شرجی و رطوبت، استفاده از تکنولوژی فیبر نوری به درب منازل شهروندان امری ضروری است.

علی سملیان اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی فیبر نوری و به دنبال آن افزایش سرعت اینترنت، منجر به رضایت بیشتر شهروندان خواهد شد.

وی با تشکر از همراهی شورای شهر و شهرداری مرکز استان بوشهر، خواستار اصلاح هزینه مجوزهای حفاری به منظور تسهیل در اجرای پروژه فیبر نوری (FTTH) از سوی اپراتورها در سطح شهر بوشهر شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در ادامه به پوشش تلفن همراه در شهر بوشهر اشاره کرد و از شورا و شهردار درخواست استفاده از فضاهای مربوط به شهرداری مثل پارک‌ها و … جهت نصب سایت‌های تلفن همراه و رضایت و تکریم شهروندان استفاده شد.

رئیس شورای شهر نیز در این جلسه عنوان کرد: اصلاح هزینه‌ها طبق مصوبه شورا ارائه خواهد شد و استفاده از فضای پارک‌ها به منظور درآمدزایی شهرداری توجیه پذیر است.

وحید نیک روش تصریح کرد: با پی گیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، به زودی تکنولوژی ۵G در دو نقطه شهر بوشهر نصب و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G)، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. این نسل جدید، سرعت دانلود و آپلود بیشتر و ارتباطات باثبات‌تری را به ارمغان می‌آورد. به‌صورت خلاصه می‌توان گفت که در اینترنت ۵G، در مقایسه با نسل چهارم، در هر ناحیه گجت‌های بیشتری می‌توانند به اینترنت موبایل وصل شوند و از سرعت بالاتری بهره ببرند.