معاون استاندار بوشهر

با قدرت جلوی ساخت و سازهای نابجا در حریم ساحال ایستاده‌ایم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آزاد سازی سواحل از مهمترین اقدام‌های عملی دولت سیزدهم به شمار می‌رود و امروز با تمام قدرت جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه سواحل می ایستیم.

به گزارش جنوب استان اکبر پورات روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر افزود: در زمان حاضر رویکردی محیط زیستی در دولت سیزدهم جریان دارد و بویژه در استان بوشهر با تلاش‌های استاندار و دستگاه قضایی این استان بخوبی به وظایف خود در این زمینه عمل کرده است.

وی بیان کرد: آزادسازی سواحل امروز به عنوان دستاوردی بزرگ برای محیط زیست به شمار می‌رود.

پورات اظهار کرد: توسعه عمران با هدف ایجاد محیط توام با آرامش و افزایش تعداد محل‌های دارای طرح سالم سازی دریا از جمله هدف‌ها و فعالیت‌های ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های موجود ساحلی با تکیه بر تجربیات مفید سایر استان‌های ساحلی کشور در ایجاد شناگاه‌های مجاز و ایمن و  بکارگیری ناجیان غریق آموزش دیده، شناسایی نقاط حادثه خیز و استقرار پایگاه‌های اورژانس در سواحل تاکید کرد.

وی اضافه کرد: یکی از آیتم‌های مهم برای رونق گردشگری در مناطق ساحلی و آبی استان بوشهر، طرح خط راه آهن به فارس و اتصال آن به ریل سراسری است.

پورات همچنین بر ضرورت اجرای برنامه‌های دقیق برای اجرای امور فرهنگی در طرح سالم‌سازی دریا در استان بوشهر تاکید کرد.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی و جشنواره های بومی محلی در چهارفصل سال به عنوان بخشی از اجرای طرح سالم‌سازی باید از سوی ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر با همکاری شهرداری‌ها برنامه‌ریزی، طراحی و اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین بر ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه خدمات مناسب رفاهی و بهداشتی برای شهروندان و گردشگران را از مهمترین فعالیت‌های ستاد ساماندهی سواحل استان عنوان کرد.

بوشهر یکی از استان‌های ارز آور در بخش کشاورزی است 

پورات همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در تولید محصولات کشاورزی مختلف خارج از فصل در کشور است، اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های مختلفی در تولید ماهی و میگو، صیفی جات و سبزیجات و میوه‌هایی نظیر خرما و مرکبات دارا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: از طرفی همجواری این استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس و وجود بنادر تجاری مختلف سبب شده تا صادرات محصولات شیلاتی، کشاورزی و مواد غذایی به کشورهای همجوار خلیج فارس رونق خاصی داشته باشد و این استان به عنوان یکی از ارز آوران صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ایجاد امنیت غذایی، ایمنی غذا، کاهش ضایعات و سموم کشاورزی در کنار بسته‌بندی‌های صحیح و اصولی در صنایع و فرآوری بخش کشاورزی از نیازهای اساسی توسعه و کمک به صادرات این محصولات است.

پورات گفت: در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های موجود و افزایش تقاضا و نیاز به صادرات این محصولات از استان بوشهر، با تلاش و پیگیری‌های استاندار بوشهر و حمایت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی در این استان ایجاد خواهد شد.