ششمین نمایشگاه ساخت داخل در حوزه نفت

گشایش نمایشگاه ساخت داخل ‌حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه

در مراسمی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، استاندار بوشهر، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی و ساخت داخل مدیر عامل ، مدیران ستادی و پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی و جمعی از مسئولین، ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه، ظهر امروز یکشنبه ۲۷ آذر ماه، افتتاح شد.

ششمین نمایشگاه ساخت داخل در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه بعد از ظهر امروز گشایش یافت.

دبیر ششمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه با اشاره به اینکه ۱۱۰ شرکت داخلی توانمندی خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند اظهار داشت: ۸۰ درصد تولیدات این شرکت‌ها دانش‌بنیان است.

۸۰ درصد تولیدات این شرکت‌ها دانش‌بنیان است

حسن دریس‌زاده با اشاره به اینکه ششمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی با رویکرد محصولات جدید فناورانه راه‌اندازی شده است تصریح کرد: ۶۰ درصد سازندگان این محصولات که در نمایشگاه حضور دارند صادرکننده محصولات به کشورهای مختلف از جمله همسایه هستند.

وی تولید در حوزه مکانیک، الکترونیک، ابزار دقیق، مواد شیمیایی، حفاظت محیط زیست، آب‌شیرین‌کن، فیلتر صنعتی، هواساز، محصولات الکترونیکی دقیق را از جمله محصولات عرضه شده در ششمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی در عسلویه دانست.

دبیر ششمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی ادامه داد: این نمایشگاه تا ۳۰ آذر ماه در منطقه پارس جنوبی فعال است.

شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به حمایت ویژه در توسعه بازاریابی دارند

مجری دبیر ششمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی نیز با بیان اینکه شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از توانمندی بالایی برخوردار هستند تصریح کرد: این شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به حمایت ویژه در توسعه بازاریابی دارند.

غفوری ادامه داد: اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت یارانه‌ای می‌شوند ولی باید شرایط فراهم شود تا توسعه بازار برای آنان فراهم شود.

وی نقش این شرکت‌ها را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان باید در همه سطوح مورد حمایت قرار بگیرند.

مجری دبیر ششمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی افزود: تجاری سازی دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان سبب بهره‌مندی صنایع عظیم نفت و گاز از تولیدات داخل به‌جای نمونه‌های خارجی می‌شود.

فعال بودن ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر هم با اشاره به فعال بودن ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در استان بوشهر تصریح کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف فناوری و تخصصی است

رزمی‌نیا با بیان اینکه این نمایشگاه حاصل تلاش ، خلاقیت و نوآوری نخبه‌های این سرزمین است گفت: این نمایشگاه تخصصی نقش مهمی در عرصه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

وی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: راه‌اندازی ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز، پتروشیمی در عسلویه یک تلاقی هوشمندانه است چون که منطقه پارس جنوبی خودش نبض تپنده اقتصادی است و یک فرصت و مقصود مهمی برای فناوران است.

راه‌اندازی پردیس فناوری هسته‌ای دانش‌بنیان در استان بوشهر

استاندار بوشهر نیز در آیین گشایش ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش با بیان اینکه فناوری، نوآوری، علم و تجربه چهار عامل مهم است گفت: این عوامل سبب شده شرکت‌های توانمند داخلی جایگزین شرکت‌های خارجی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شوند.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه قطعاً دانش‌بنیان بخشی از اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: ما در تولید علم در رتبه هفدهم جهانی قرار داریم اما موفق نشدیم آن را تبدیل به ثروت کنیم که ایجاد تعامل بین صنعت و تولیدکنندگان این نقیصه را جبران می‌کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا شرکت‌‌های دانش بنیان را به صنعت معرفی و همچنین صنعت را به شرکت‌های فناور متصل کرده و بین این دو بخش، هم‌افزایی ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت پالایشگاه با ظرفیت تولید ۴۸ میلیون متر مکعب گاز توسط دانشمندان و متخصصان داخلی گفت: وقتی اندیشمندان ما می‌توانند چنین پالایشگاه‌ها و یا مجموعه‌های عظیم پتروشیمی را طراحی و ساخت کنند، قطعاً توانایی ساخت قطعات و تجهیزات و همچنین انجام تعمیرات و نگهداری آن را نیز دارند.

وی مزیت‌های استان را در حوزه صنعت و تولید برشمرد و گفت: حوزه هسته‌ای و حوزه نفت و گاز و پتروشیمی دو مزیت مهم استان هستند که از شرکت‌های دانش بنیان می‌خواهیم در این عرصه‌ها ورود کنند و ما نیز حمایت و پشتیبانی لازم را از آنها خواهیم داشت.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی پردیس فناوری هسته‌ای دانش‌بنیان در استان بوشهر تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان بوشهر درخواست می‌شود نهایت استفاده از این پردیس ببرند.

ایجاد پردیس نفت و گاز و پتروشیمی

محمدی‌زاده تصریح کرد: پردیس نفت و گاز و پتروشیمی را نیز با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در همین منطقه عسلویه راه‌اندازی می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی پارک تولید کود و سم در عسلویه خبر داد و گفت: زمین مورد نیاز را تخصیص داده‌ایم و به‌زودی عملیات اجرایی این پارک شروع می‌شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور، زمین اختصاص داده‌ایم و علاوه بر آن، از طریق کارآفرینی و همچنین پرداخت تسهیلات از این مجموعه‌ها حمایت می‌کنیم.