به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت برگزار شد

چهارمین نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با هدف ارائه دستاوردها و تبیین راهبردهای جدید به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش جنوب استان، چهارمین نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت امروز شنبه(۱ بهمن ماه) با حضور بابک دارابی مشاور اجتماعی وزیر نفت، زینب قیصری مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت ، هادی شایق رئیس دفتر و مشاور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، معصومه زمانی مشاور امور بانوان NPC و همچنین مشاوران اجتماعی مدیران عامل ۴ شرکت اصلی تابعه وزارت نفت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، بابک دارابی در این جلسه با تاکید بر نقش مهم صنعت نفت در اجرای مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: باید با آسیب شناسی دقیق و کارشناسی و خرد جمعی تعهد های انجام شده برای اجرای مسئولیت های اجتماعی نهایی و اجرایی شود و شاهد توسعه ممناطق پیرامونی بخش های مختلف صنعت نفت باشیم.

وی افزود: نیازها و اولویت های مناطق هدف باید بررسی جامع و کاملی شود و بر اساس آن هزینه های پیش بینی شده انجام پذیرد تا تعامل و همگرایی میان صنعت و مردم در راستای توسعه متوزان محقق شود.

دارابی ادامه داد: همکاری مدیران استانی می تواند برای اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها اثر بخش باشد و امیدواریم در سطح استان ها ، طرح های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با شتاب بیشتری و در راستای خدمت به مردم نهایی شوند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با بیان این که جلسه های متعددی در وزارت نفت با همکاری ۴ شرکت اصلی برای نظام مند شدن مسئولیت اجتماعی برگزار می شود اظهار کرد: دولت سیزدهم با جدیت به دنبال تحقق مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت در استان های مختلف است و باید از تمام ظرفیت های موجود در این مسیر استفاده کرد.

شرکت های پتروشیمی پیشتاز در تحقق مسئولیت اجتماعی

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای محقق شده به نقش مهم پتروشیمی ها در تحقق مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شورای های راهبردی در مناطق عسلویه و ماهشهر با عزمی جدی برای اجرای تعهد های خود در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی در حال فعالیت هستند و سال آینده شورای راهبردی منطقه مکران نیز به این جمع افزوده خواهد شد همچنین درسایر مناطق کشور نیز همواره پتروشیمی ها پیشرو بوده اند.

وی ادامه داد: حمایت از عدالت اجتماعی ،ایجاد کسب و کارهای بومی در جوامع محلی ، اشتغال و کار آفرینی ، آموزش و فرهنگ سازی و افزایش تعامل با ذینفعان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صنعت پتروشیمی ایران در سال های اخیر و به ویژه در استان های بوشهر و خوزستان که دو قطب بزرگ پتروشیمی در آنها قرار دارد دستاوردهای ارزشمندی را در عمل به مسئولیت های اجتماعی به ثبت رسانده است و این روند با همکاری هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی تداوم خواهد یافت.

ربانی با بیان این که با وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای مختلف برای تحقق مسئولیت های اجتماعی تعامل و همکاری خوبی وجود دارد گفت: برای تحقق توسعه پایدار و متوازن نیازمند عزمی ملی هستیم و فرصت ها و چالش ها در اجرای مسئولیت های اجتماعی باید با بررسی کلان و دقیق مورد توجه قرار بگیرد.

در این جلسه مشاوران اجتماعی مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دیدگاه ها و نظرهای خود را در راستای بهبود عملکرد مسئولیت های اجتماعی بیان کردند.