فرمانده سپاه استان بوشهر:

خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان بوشهر از اولویت‌های سپاه است

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: خدمات‌رسانی به مناطق محروم استان بوشهر از اولویت‌های سپاه است که اقدامات متنوعی در این زمینه انجام شده است.

سردار علی رزمجو عصر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالگرد تأسیس سپاه اظهار داشت: تأسیس سپاه پاسداران بیانگر دوراندیشی حضرت امام راحل بود که نسبت به اهداف انقلاب اسلامی و دشمنان در عرصه‌های مختلف آگاهی داشتند.

وی افزود: به برکت خون مطهر شهدا و آن اهدافی که حضرت امام راحل در استراتژی سپاه ترسیم کردند و پس از ارتحال امام (ره) توسط مقام معظم رهبری ادامه یافت، امروز سپاه پاسداران از آمادگی همه جانبه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در خاکریزها و مرزهای مختلف جغرافیایی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی دارد که عناصر تشکیل دهنده آن یعنی پاسداران انقلاب اسلامی، با تاسی از تاسوعا و عاشورا حسینی تاکنون از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

رزمجو سپاه پاسداران و عناصر بر خواسته آن را از متن مردم انقلابی، جوانان متدین، متعهد، غیرتمند، ایثارگر، فداکار، ولایت‌مدار دانست و بیان کرد: این قشر جامعه اسلامی در ساختار و شاکله سپاه پاسداران ثبت‌نام کردند و این نهاد شکل گرفت و وارد دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی شد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر یکی از آن خاکریزهای سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح به ویژه مردم خوب و با وفا که دفاع کرد ۸ سال دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران در جنگ ۸ ساله شکل گرفت و سازماندهی و تجهیز شد.

بسیج لشکر شکست‌ناپذیر است

وی یکی از ویژگی‌های سپاه علاوه بر ایجاد امنیت در کنار دیگر دستگاه‌ها را موضوع مردم‌داری مردم یاری و محرومیت‌زدایی دانست و تصریح کرد: امروز بسیج که تبدیل به یک لشکر شکست‌ناپذیر شده در فراخوانی مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب، مردم حضور حماسی پیدا می‌کنند و در این راستا زمانی هم سپاه باید با حضور در مناطق محروم و رفع مشکلات مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر رابطه متقابل مردم با سپاه و سپاه با مردم از زمان تأسیس تاکنون پابرجا و ناگسستنی دانست و بیان کرد: سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با سازماندهی پاسداران متدین و متعهد، متخصص، با تقوا و ولایت‌مدار اقدامات مهمی در بخش‌های مختلف انجام داده است.

خدمات‌دهی در نقاط محروم

رزمجو به خدمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و خاطر نشان کرد: در این سال معادل با ۱۹ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان در مناطق محروم استان بوشهر خدمات‌رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه در بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی خدمات قابل توجهی به جامعه هدف ارائه شده است اضافه کرد: در این حوزه با سازماندهی بیش از ۱۲۰۰ گروه جهادی در شهر و روستا، در پایگاه‌ها، حوزه‌ها، نواحی، اقشار مختلف بسیج خدمات قابل توجهی ارائه شده است.

وی ادامه داد: در مجموع قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی و پیشرفت و آبادانی سپاه ۳۰۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در یکسال گذشته در نقاط محروم استان بوشهر خدمات‌رسانی کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر به عملکرد این قرارگاه از ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ پرداخت و ادامه داد: در یکسال گذشته با اعتباری افزون بر ۲۹۰ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان طرح‌های مختلف در مناطق محروم استان بوشهر اجرا شده است.

توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی

رزمجو از توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در کنار این خدمات، در ایام نوروز امسال و ماه مبارک رمضان ۱۷ هزار بسته معیشتی و در سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توسط سپاه امام صادق علیه‌السلام، بسیجیان و گروه‌های جهادی میان جامعه هدف توزیع شده است.

وی ارزش هر کدام از بسته‌های معیشتی را ۷۰۰ هزار تومان اعلام و بیان کرد: در مجموع به ارزش ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی میان نیازمندان در استان بوشهر توزیع شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر رزمایش واکسیناسیون دام در نقاط روستایی و عشایری با مشارکت گروه‌های جهادی و دامپزشکی خبر داد و تصریح کرد: در این رزمایش ۲۵۰ هزار دام علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.

رزمجو توزیع ۳۱۳ جهیزیه ویژه خانواده‌های نیازمند را از دیگر فعالیت‌های سپاه استان بوشهر دانست و بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز در سال گذشته ۸۰ درمانگاه صحرایی در مناطق محروم استان بوشهر ایجاد و به نیازمندان خدمات پزشکی و دارویی در تخصص‌های مختلف به‌صورت رایگان ارائه کرد.

اعزام ۲۵۰ تیم پزشکی

وی اعزام ۲۵۰ تیم پزشکی از دیگر فعالیت‌ها ذکر کرد و گفت: ۲ مرحله بیمارستان صحرایی در نقاط محروم استان بوشهر و ۷ موکب درمانی در ایام اربعین حسینی ایجاد شد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر انجام بیش از ۶ هزار فعالیت فرهنگی، اعزام ۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اردوهای راهیان نور و اعزام ۸۰۰ دانشجو به گردشگری مقاومت و راهیان پیشرفت را از دیگر فعالیت‌هایی سپاه استان بوشهر اعلام کرد.

رزمجو، راه‌اندازی گشت‌های رضویون و اطلاعاتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: الحمدلله امنیت نسبی در استان بوشهر حکمفرما است.