امام جمعه بوشهر:

جوانان بسیاری در بوشهر نیازمند شغل پایدار هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نرخ بیکاری در استان بوشهر رو به کاهش است اما هنوز جوانان بسیاری است که نیازمند شغل پایدار هستند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ۱۵ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر افزود: فراخوان جذب ۱۰ هزار نیروی جوان استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی صادر شده است که جوانان دارای مهارت و بدون مهارت با استفاده از این فرصت زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: برای اشتغال جوانان در استان بوشهر کار بزرگی صورت گرفته که از جوانان تقاضا می‌شود به این فراخوان پاسخ دهند و در این راستا از مسئولان انتظار می‌رود خدمات و توجه ویژه به جوانان استان بوشهر برای ایجاد اشتغال آنان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه در عرصه زیرساختی و بنیان سازی است. از این رو در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه کمک کنند و به روزرسانی شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اگر کارگر در جامعه نباشد محصول تولید نمی‌شود و اقتصاد دچار مشکل خواهد شد، افزود: کارفرمایان باید نسبت به رفاه، حل مشکلات و حقوق کارگران توجه ویژه کنند.

وی بیان کرد: در برخی از نقاط استان بوشهر نسبت به پرداخت حقوق به موقع کارگران بی‌توجهی می‌کنند. در این راستا به کارفرمایان تذکر داده می‌شود در پرداخت به موقع حقوق، رفاه، سلامت و امنیت شغلی کارگران توجه ویژه شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر یادآور شد: خدمات مسئولان وزارت نفت به مردم جزیره خارگ از جمله تجهیز بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن و راه‌اندازی کشتی مسافری و دیگر امکانات زیرساختی قابل تقدیر است. البته این جزیره هنوز به دیگر امکانات مانند آب آشامیدنی، صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی، اشتغال جوانان و زیرساخت‌های دیگر نیازمند هستند.