فرماندار کنگان:

ما انتظار بیشتری از صنعت داریم / ائمه جمعه بارها مطالبه حق آلایندگی را بیان کرده اند

فرماندار کنگان گفت: ما انتظار بیشتری از صنعت داریم و بارها از تریبون‌های مختلف امامان جمعه، شوراهای اسلامی، نماینده مردم شریف جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، آلایندگی و تبعات آن را در حضور رئیس محترم جمهور، وزرا و دیگر مقامات کشوری بیان کرده‌اند و لذا درخواست داریم که توجه و التفات ویژه به این مسئله یعنی حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها صورت گیرد.

احمد غریبی اظهار داشت: ما انتظار بیشتری از صنعت داریم و بارها از تریبون‌های مختلف امامان جمعه، شوراهای اسلامی، نماینده مردم شریف جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، آلایندگی و تبعات آن را در حضور رئیس محترم جمهور، وزرا و دیگر مقامات کشوری بیان کرده‌اند و لذا درخواست داریم که توجه و التفات ویژه به این مسئله یعنی حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها صورت گیرد.

فرماندار کنگان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: مسئله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، برای ما مسئله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست بلکه یک مساله حیاتی است.

رئیس شورای تأمین شهرستان کنگان بیان کرد: ضمن اینکه تشکر می‌کنیم از مدیران صنعت، اما واقعیت مطلب شرایطی که در فضای مجازی، افکار عمومی و در محافل و مجالس در خصوص مشکلاتی که ما در بحث سایت ۲ داریم زیاد و بسیار نگران کننده است و به رغم همکاری‌های خوب صنعت با مجموعه شهرستان ولی باز هجمه‌های آلودگی زیست محیطی ایجاد شده در منطقه که شاهد آن هستیم پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: حتی در زمانی که هوای شهرستان ابری و شرایط خاص جوی به وجود می‌آید آلودگی خاصی وجود دارد و باید در هر حال باید همیشه خدا را شاهد و ناظر کار خود قرار دهیم.

فرماندار کنگان بیان کر: از مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تقاضا دارم با برنامه ریزی مطلوب توجه ویژه ای به محیط زیست شهرستان کنگان داشته باشد که با توجه به شرایطی که در منطقه است و درگیر آن هستیم یک محیط زیست با امکانات بالا در حد اداره کل جهت پیگیری و رصد و پایش این حجم آلودگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در خصوص ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به دو معاون خود مأموریت داده‌ایم که پیگیری و اهتمام جدی کنند و مطالبات مردمی را با دقت رصد کنند.