توقیف شناور حامل ۲۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کنگان / بازداشت ۹ ‌خدمه کشتی

سرهنگ شرفی، فرمانده مرزبانی استان بوشهر از گازوئیل قاچاق در خلیج‌ فارس محدوده کنگان خبر داد و گفت: با رصد و اشرافیت اطلاعاتی مرزبانان پایگاه دریابانی یک کشتی حامل ۲۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای بندر کنگان توقیف شد.

سرهنگ یدالله شرفی از برقراری امنیت پایدار در مرز دریایی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان در تمام نقاط دریایی و ساحلی استان بوشهر تردد شناورها را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و با هر گونه تخلف برخورد قاطع می‌شود.

وی برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به شناسایی محموله گازوئیل قاچاق در خلیج‌ فارس محدوده آب‌های بندر کنگان خاطرنشان کرد: با رصد و اشراف اطلاعاتی مرزبانان پایگاه دریابانی کنگان یک کشتی حامل سوخت قاچاق در آب‌های بندر کنگان توقیف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه این کشتی، سوخت گازوئیل را از شناورهای صیادی و تجاری بنادر جنوبی برای انتقال به کشورهای همسایه خریداری می‌کرد، گفت: با رصد اطلاعاتی و همکاری منطقه چهارم دریایی سپاه پاسداران کشتی حامل سوخت قاچاق توقیف شد.

شرفی حجم محموله این کشتی را ۲۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق ذکر و اعلام کرد: در این عملیات ۹ نفر از خدمه کشتی که در قاچاق سوخت مشارکت داشتند به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان مبلغ ۵ میلیارد تومان برآورد محموله سوخت کشف‌شده و کشتی فاقد مجوز افزون بر ۱۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری منطقه چهارم دریایی سپاه پاسداران گفت: عزم مرزبانان در راستای مبارزه با قاچاق جدی است و با تمام توان در این رابطه برخورد خواهد شد.