به گزارش شهروندخبرنگار

گلایه مندی مردم جم از وعده‌هایی که محقق نشد / پروژه آب سیراف به جم فقط خط انتقال آن افتتاح شد

به گزارش شهروند سیستم شهروند خبرنگار ما از شهرستان جم: روزانه ۵۰۰متر مکعب آب از طریق خط انتقال آب سیراف به جم، وارد شبکه آبرسانی شهر‌ می شود.

به گزارش شهروند سیستم شهروند خبرنگار ما از شهرستان جم:  روزانه ۵۰۰متر مکعب آب از طریق خط انتقال آب سیراف به جم، وارد شبکه آبرسانی شهر‌ می شود.

این حجم اندک آب مصرف یک محله شهر جم هم نمی شود!

هنوز پروژه آبشرین کن، آب سیراف به جم تکمیل نشده است، دکل‌ها، دستگاه های برق و خط انتقال این پروژه آماده شده است اما هنوز شاهد افتتاح قسمت اصلی آن نیستیم.

به گزارش جنوب استان، وعده استاندار بوشهر ،نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس و مدیرعامل آب و فاضلاب استان محقق نشد، زیرا هر سه مسئول فوق در استان و مجلس قول بهره برداری از این پروژه تا پایان ۱۴۰۱ داده بودند.

پیش از این محمد حسینی فرماندار دولت دوازدهم در مرداد ۱۳۹۹ با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ این پروژه گفته بود: تا پایان مهر ماه سال جاری، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

هم اکنون ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ فرا رسیده و آب خط انتقال بجای دریافت آب از آبشرین کن سیراف، از خط کوثر تامین می شود.

پیش از این رئیس شورای شهر، امام جمعه شهرستان جم و مردم بارها، مشکل بی آبی گلایه خود را به مسئولین منتقل کرده بودند.

جم سال‌ها است که با کم‌آبی روبرو هستند و مسئولان نیز همچنان وعده آبرسانی از سیراف به جم را می‌دهند ولی هنوز خبری از تحقق وعده‌ها و تامین نیازهای مردم نیست.

پرسنل نفت، گاز و پتروشیمی در شهرک‌های مسکونی جم ساکن هستند و به دلیل اینکه آب این شهرک‌ها از طریق تانکر از سیراف به جم می‌آید و مشکلی در حوزه آب ندارند، اما مردم روستاهای جم هر روز مشکل آب دارند.

با این حال مردم جم در این شرایط بحرانی کمبود آب از مسئولان ارشد استان بوشهر و متولیان امر خواستار تشکیل یک کارگروه ویژه و تخصصی برای پیگیری تنش آبی در شهرستان هستند.