نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر

مدیریت ورزش باید در اختیار ورزشی‌ها باشد

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: به افراد غیر ورزشی توصیه می‌کنیم در امور ورزشی دخالت نکرده و آن را به فعالان حوزه ورزش بسپارند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مقوله ورزش در تمامی جغرافیای انسانی مهم و راهبردی است و توجه به ورزش نشانه عقلانیت مدیریت آن جامعه است؛ورزش و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در جامعه یک کار استراتژیک و اساسی است.

وی افزود: استان بوشهر یک استان ورزشی است که دارای استعداد، فرهنگ و سابقه دیرینه است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

این مقام مسؤول بیان داشت: به دلایل مختلف از جمله عدم تامین اعتبارات ورزشی، عدم مدیریت دانش بنیان و بی‌توجهی مسؤولان وقت به حوزه ورزش، حال ورزش استان خوب نیست و با حمایت از تیم جدید مدیریتی در دستگاه ورزش و به‌کارگیری بیشتر افراد ورزشی در این حوزه امیدواریم شاهد تحول مثبت و اتفاقات بهتری باشیم؛ به افراد غیر ورزشی توصیه می‌کنیم در امور ورزشی دخالت نکرده و آن را به خود ورزشی‌ها بسپارند.

صفایی ادامه داد: یکی از ارکان مهم ورزش توسعه زیرساختی است تا جایی که هر هیات باید در هر شهرستان برای فعالیت‌هایش یک فضای ورزشی مستقل و یا یک جایگاه استاندارد مستقل داشته باشد؛ هرچند کارهایی شده اما تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم.

این مقام مذکور با اشاره به اهمیت ورزش همگانی با توجه به شیوع بیماری‌های ناشی از کم تحرکی و نوع تغذیه در استان اعلام داشت: ورزش همگانی به ویژه ورزش همگانی ساحلی با توجه به جغرافیا و اقلیم استان باید توسعه یابد؛ اگر ذهن جوان درگیر ورزش نباشد درگیر مسائل نگران کننده می‌شود. این مهم یک عزم استانی، بین تمام نهادها را می‌طلبد و فقط وظیفه دستگاه ورزش نیست.

وی اظهار کرد: در حالی که ما در ورزش قهرمانی صاحب استعدادهای فراوان، فرهنگ، سابقه و ریشه هستیم باید برای پرورش نگهداری و بالا بردن این استعدادها کار اساسی انجام دهیم. برای جذب اعتبار در این حوزه ‌چند بار ورود پیدا کردیم و در نشست با برخی وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها و نهادها اعتباراتی جذب شد اما باید دانست این یک جرقه بود که باید تبدیل به یک جریان و برنامه شود. کافیست هر یک از صنایع مستقر در استان از یک تیم، رشته یا هیات ورزشی حمایت مالی کند.

صفایی بوشهری ابراز داشت: مدیریت ورزشی باید علمی و دانش بنیان شده و بجز اهالی ورزش، کسی نمی‌تواند جریان ورزشی را مدیریت کنند. در این راستا باید پیشکسوتان را تکریم کنیم و از این ظرفیت‌ها استفاده شود.