بیانیه

بیانیه نظام پرستاری کنگان، دیر، جم و عسلویه در خصوص تجمع گروه پرستاری بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه

در پی تجمع آرام ، مسالمت آمیز و بدون هیچگونه هیجان و تنش همکاران گروه پرستاری مان در مورخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، احتراما به استحضار می رساند که این تجمع کاملا صنفی و در جهت مطالبه گری و احیای حق این ایثارگران و جان برکفان صورت گرفته است.

در پی تجمع آرام ، مسالمت آمیز و بدون هیچگونه هیجان و تنش همکاران گروه پرستاری مان در مورخ ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، احتراما به استحضار می رساند که این تجمع کاملا صنفی و در جهت مطالبه گری و احیای حق این ایثارگران و جان برکفان صورت گرفته است.

اما متاسفانه چطور میتوان باور کرد با مدافعین سلامتی که تاچندماه پیش، چشم امید مردم عزیز سرزمن مان ایران در مقابل ویروس منحوس کرونا بوده و بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری، جامعه ی پرستاری در واقع به گردن همه ملت حق دارد ، در این شرایط حساس و پس از خستگی طاقت فرسای جنگ با کرونا، بجای تقدیر و تشکر ، مشمول کم لطفی و نامهربانی شوند.

سازمان تامین اجتماعی در زمان افتتاح و راه اندازی بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه و بنا به شرایط استراتژیک، جغرافیایی و آب و هوایی ، همکاران مان را با وعده های بسیار(شفاهی و کتبی) از شهرستان ها و استان های همجوار و غیرهمجوار به عسلویه کشاندند و پس از راه اندازی و هرسال و هر دوره و هر مسول به بهانه های مختلف ، امتیازی از این عزیزان کسر نموده ، تا آخرین بی مهری و کم لطفی با نامه ای توسط مدیریت محترم درمان تامین اجتماعی استان، با نامه ای مبنی بر حذف وعده ی غذایی برای پرسنل غیربومی و پانسیونی ساکن در عسلویه، خاطر پرسنل تامین اجتماعی عسلویه، مکدر و آزرده گردید.

هرچندکه از این قبیل نامه ها، در شان یک مدیر انقلابی و ولایی که خود از بدنه ی درمان استان می باشد، نیست و انتظار می رود کاملا هوشمندانه و با درایت به مشکلات جامعه ی پرستاری تامین اجتماعی عسلویه با توجه به شرایط خاص این منطقه ، رسیدگی کرده و‌ با کاهش تنش بین همکاران سعی در برطرف نمودن دغدغه های پرسنل خدوم و زحمتکش در راستای انگیزه کاری بیشتر ، ارتقا سطح توانمندی و خدمات با کیفیت به مردم منطقه نماید.

اما آخر تا کی صبوری ؟! تاکی باید از حجب و حیا و نجابت جامعه ی پرستاری سواستفاده کرد ؟!

واقعا چطور میشود این اتفاقات در استان و علی الخصوص شهرستان عسلویه که عنوان زرخیری به یدک می کشد را باور کرد! چراکه شهرستان عسلویه با هیچ جای کشور و استان قابل قیاس نیست.

ما همه نیک می دانیم که جامعه ی پرستاری سهم بسزایی در درمان و آلام بیماران داشته و نباید این دغدغه ها ، خللی بر کار آنان وارد نماید، کما اینکه وارد نشده و در دوران کرونا ، این سربازان گمنام، جان خود را در کف دست گذاشته و برای سلامتی مردم که سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند ، جنگیدند و چقدر هم خوش درخشیدند و بیش از پیش وفاداری خود را تائید و ثابت نمودند و اینجا می طلبد که مسولین نیز بفکر برطرف کردن دغدغه های و مطالبات برحق آنها باشند و سخنان گهربار و شریف مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ در دیدار با پرستاران و خانواده شهدای سلامت ؛ اگر جامعه پرستاری تقویت نشود ، در بزنگاه ها ضربه خواهیم خورد ، مصداق و موید همین امر است.

این مهم ، تنها یک موضوع صنفی نیست که نظام پرستاری بیانیه دهد بلکه یک موضوع استانی- ملی است که باید ارگان ها و سازمان های مرتبط ، جهت خدشه دار کردن شان، منزلت و جایگاه جامعه ی پرستاری که همواره در جهت حفظ منافع ملی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، ورود کنند.

لذا نظام پرستاری کنگان، دیر ،جم و عسلویه ضمن دفاع از مطالبه گری برحق همکاران مان در عسلویه ، از دولتمردان ولایی ، انقلابی و جهادی اعم از استاندار محترم و فرماندار محترم شهرستان عسلویه و سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، خواهشمند است اقدامات لازم در خصوص بررسی کارشناسی و دقیق مطالبات برحق جامعه ی پرستاری تامین اجتماعی عسلویه با مدیریت محترم درمان تامین اجتماعی استان به عمل آورده تا خرسندی و رضایت مندی این جان برکفان با آسودگی خاطر ، قدرت و انگیزه ی مضاعف شاهد باشیم.

هیات مدیره نظام‌پرستاری شهرستان های
کنگان، دیر، جم و عسلویه