خطیبان جمعه استان بوشهر

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر ۱۹ خردادماه ۱۴۰۲

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر بر ضرورت وحدت دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم، رونمایی از موشک «هایپرسونیک» و موشک فراصوت فتاح به عنوان دست آوردهای مهم نظام و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کردند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امروز دشمن با توطئه‌های مختلف در تلاش است با از بین بردن ایمان و امید در جامعه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر تقویت روحیه ایمان و امید در جامعه اظهار کرد: تقویت ایمان و امید وظیفه تمام نخبگان، هسته‌های انقلاب، فعالان حوزوی و دانشگاهی است و امام راحل با تکیه بر این ۲ اصل انقلاب کردند.

وی افزود: ایمان به خدا موجب اعتقاد و ایمان به راه و هدف می‌شود و امام راحل(ره) نهضت خود را به امید عنایت خداوند و با هدف پیروزی و شکست دشمن آغاز کردند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمن در این اندیشه است که ایمان به خدا را از مردم بگیرد و در همین ارتباط به شدت در عرصه معارف دینی در جامعه ایجاد تشویش می‌کند.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: دشمن برای اینکه مردم را از انقلاب بگیرد در تلاش برای ایجاد یاس، جدایی بین مردم و جامعه و کم رنگ کردن و تحریف هدف‌های انقلاب است.

امام جمعه بوشهر گفت: امروز دشمن برای اینکه ملت ایران به هدفه‌های انقلابی خود دست نیابند درصدد است انقلاب را به بیراهه و گمراهه تبدیل کند.

وی با بیان اینکه اگر یک حرکت امیدوارانه نباشد آن حرکت در آغاز متوقف می‌شود افزود: دشمن برای اینکه حرکت انقلاب را متوقف کند به دنبال گرفتن روح امید از جامعه ایران است همان کاری که انگلیس در بوشهر انجام داد.

صفایی بوشهری یادآور شد: آمریکا و صهیونیزم بین‌املل می‌خواهد امید را از ملت ایران بگیرند این درحالی است که این ملت با هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این چهل و اندی سال از عمر انقلاب با امید به آینده توانستند بزرگترین همجه‌های دشمن را پشت سر بگذارند و امروز به پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های علمی، صنایع دفاعی و عمرانی و سایر بخش‌ها دست یابند.

وی تاکید کرد: هرچند دشمن به دنبال انحراف انقلاب اسلامی است اما جوانان این سرزمین هر روز انقلابی‌تر و استوارتر از گذشته با همان شعارهای انقلابی درعرصه حضور دارند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: شعارهای انقلابی جمهوری اسلامی امروز بعد از ۴۴ سال نه تنها تغییر نکرده بلکه این شعارها جهانی شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه جبهه بندی دشمن تغییری نکرده است گفت: جهان استکبار، آمریکا و صهیونیزم بین الملل در مقابل ایران قرار دارند و باید با تقویت جبهه داخلی با تمام قدرت در مقابل آنها ایستادگی کرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: در این شرایط تنها با وحدت کلمه است که می‌توان حرکت روبه پیشرفت انقلاب اسلامی را ادامه داد و نباید فریب دسیسه های دشمن را خورد.

وی بر ضرورت وحدت دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با رفتار انقلابی در راستای ناامیدی دشمن تاکید کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به گرامیداشت روز جهانی محیط زیست و صنایع دستی اظهار کرد: صنایع آلاینده با اصلاح کارکرد خود از محیط زیست مراقبت و مسئولان نیز با ایجاد تسهیلات مناسب و حمایت از تولیدات و بازاریابی از فعالان صنایع دستی حمایت کنند.

وی برضرورت مهارت افزایی جوانان در رابطه با صنایع دستی و ایجاد و رونق فضای کسب و کار تاکید کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روز جهانی کودکان کار از سازمان بهزیستی خواستار ساماندهی این کودکان شد و همچنین از مجموعه فنی و حرفه ای نیز خواست مهارت‌های لازم به این کودکان ارائه شود.


اهرم

امام جمعه اهرم گفت: انقلاب اسلامی، یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد.

حجت‌الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار کرد: این انقلاب، یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد.

وی ادامه داد: این انقلاب، یک حکومت ضد اسلام را از میدان خارج کردو به جای آن یک حکومت اسلامی پایه‌گذاری کرد، استبداد را به آزادی، بی‌هویّتی روزافزون این ملّت را به هویّت ملّی و به اعتماد به نفْس تبدیل کرد.

پهلوزاده ادامه داد: تحوّلی که در سطح امّت اسلامی ایجاد کرد این بود که امام جریان بیداری اسلامی را به راه انداخت و امروز امّت اسلامی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران قبل از امام، پرتحرک‌تر، فعال‌تر، آماده‌تر و سرزنده‌تر است.

وی افزود: همچنین مساله فلسطین پس از آنکه به خیال صهیونیست‌ها و پشتیبانان آنها یک مساله تمام‌شده به حساب می‌آمد و دیگر بنا نبود مطرح بشود، با حرکت امام در سطح امّت اسلامی، به مساله اوّل جهان اسلام تبدیل شد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: موشک جدید هوافضای سپاه که با نام «فتاح» آزمایش و رونمایی شد به نوعی تبر ضرورت وحدت دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم و جبهه مقاومت دارد.

پهلوزاد اظهار کرد: این موشک با فراصوتی بودن و دارای فناوری های بسیار پیشرفته ای که برای مقابله با جنگ الکترونیک و گذر از همه سامانه ها و سپرهای موشکی و با داشتن بدنه و کلاهکی که برای عبور از جو در حرارت بالای ۱۴۰۰درجه نیاز به فن آوری است که بتواند در این حرارت سالم بماند و این موجب نگرانی دشمن شده است.

وی گفت: امروز دشمن اقرار کرده است که این موشک در عرض ۴۰۰ثانیه به اسرائیل می‌رسد و نوشتند که اسم این موشک را رهبر ایران انتخاب کرده و گفتند که موشک فتاح قابلیت دور زدن سامانه های موشکی پیشرفته ضد بالستیک آمریکا و اسرائیل را دارد.

امام جمعه اهرم ادامه داد : این اقتدار آفرینی استمرار اقتدار آفرینی شهید تهرانی مقدم است که پایه گذار و پدر موشکی ایران اسلامی بودند.


خورموج

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با اشاره به فرمایشات مهم رهبری معظم انقلاب در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام (ره) اظهار کرد: ایمان و امید ۲ قدرت نرم افزاری امام بود که توانست سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و جهانی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: سه مؤلفه امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی در ایجاد امید تأثیر مستقیم دارد.جامعه‌ای که مردم آن احساس امنیت نکنند نمی‌توانند به آینده امیدوار باشند، بستر امنیت است که رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در بستر امنیت محقق می‌شود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در همه ابعاد داخلی و منطقه‌ای با ظرفیت‌های بومی امنیت است، هرکجا به نسخه تجویز شده امام و رهبری عمل کردیم به جلو رفتیم و هر کجا بی توجهی شد دچار عقب افتادگی شدیم.

وی تصریح کرد: بی توجهی به نسخه اقتصاد مقاومتی رهبری باعث شده تا امروز گرفتاری‌های سختی در معیشت و اشتغال را تجربه کنیم، جمهوری اسلامی در عمر با برکت خود با داشتن امنیت و کارآمدی و اعتماد عمومی توانست تحولات مهمی را در عرصه داخلی، منطقه‌ای و جهانی ایجاد کند.

زاهددوست عنوان کرد: محور شدن ایران اسلامی و به انزوا رفتن کشورهای استکباری برای آنها خوشایند نیست لذا همه تلاش و توان خود را برای تضعیف جمهوری اسلامی به کار گرفته اند اما با هوشیاری و بصیرت مردم و حضور به موقع آنان در صحنه‌های مختلف تاکنون راه به جایی نبرده اند و ایران اسلامی روز به روز قوی‌تر و دشمنان آن لحظه به لحظه سست‌تر و ضعیف‌تر شده‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم و افتخارات ارزنده جمهوری اسلامی در چند روز قبل شاهد بودیم آن هم رونمایی از موشک «هایپرسونیک» و موشک فراصوت فتاح بود که بار دیگر قدرت بازدارندگی فوق‌العاده ای را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه انتشار این خبر صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد و جهان را در بهت و شگفتی فرو برد افزود: بعد از رونمایی این موشک بود که هفته نامه آمریکایی نوشت: ایران نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد بلکه هم اکنون از طریق تسلیحات موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است.

وی گفت: رونمایی از این دستاورد مهم و ارزشمند این پیام مهم هم به دشمنان مخابره کرد که دوران دفاع منفعلانه در منطقه تمام شده و اکنون زمان بازدارندگی تهاجمی از سوی کشورها و گروه‌های مقاومت است.

زاهددوست گفت: همانگونه که رئیس جمهور ما در آئین رونمایی از موشک فتاح فرمود این دستاورد مهم پیامی هم برای سایر صنایع کشور دارد و آن اینکه در صنعت خودرو سازی و سایر صنایع دیگر هم می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و به پیشرفت رسید.

وی با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: مسئولان فرهنگی اعم از آموزش و پرورش و مساجد و بسیج و سایر مراکز فرهنگی به فکر باشند و برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کنند که امسال توجه به اوقات فراغت از اهمیت بیشتری نسبت به سنوات گذشته برخوردار است.

زاهددوست بیان کرد: تنها استخر شهر خورموج، چندین سال تعطیل و بلا استفاده مانده و موجب گلایه جوانان و علاقه مندان شده است. اخیراً حرکتی توسط اداره کل ورزش استان صورت گرفته اما روند تعمیرات بسیار کند انجام می‌شود. از مسئولان می‌خواهیم درباره این موضوع پیگیری کنند.

وی افزود: اینکه چرا یک شهرستان با جمعیت قابل توجه تنها یک استخر داشته باشد مسئله مهمی است که در جای خود باید پیگیری شود و اینکه تنها استخر شهرستان چندین سال تعطیل و بلافاصله است و مسئولان امر هیچ اقدامی نکرده اند هم برای ما جای سوال است که آقایان باید پاسخگو باشند.


دیر

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندانشان با کمک خود آنها برنامه ریزی کنند و آنها را در کلاس‌ها و برنامه‌های سالمی که در شهر برگزار می‌شود شرکت دهند تا بهره مند شوند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نوجوانان نباید بیش از حد وقت خود را در فضای مجازی سپری کنند، یادآور شد: خانواده‌ها نسبت به تشکیل جلسات خانگی قرآن و برنامه‌های قرآنی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام راحل یک شخصیت سرآمد در ابعاد مختلف است، ادامه داد: با وجود تلاش دشمن برای خدشه دار کردن این چهره سرآمد اما امام در تاریخ جاودانه است.

حسینی با اعلام اینکه انقلاب امام، یک ملت چشم دوخته به اجانب را به یک نیروی “ما می‌توانیم” تبدیل کرد، عنوان کرد: علاج همه مشکلات همین روحیه “ما می‌توانیم” است.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش امام مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: امام توجه به معنویت را در دنیا زنده کرد.

حسینی با بیان اینکه برخی می‌خواهند ناامیدی در جامعه تزریق کنند، گفت: عده‌ای که در دوران مسئولیت خود نتوانستند کاری کنند الان به دنبال ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه امام با ایمان به خدا و تکیه بر مردم و امید کارهای بزرگی کرد، یادآور شد: امید موتور محرک امام بود و ایشان از روز اول تا آخر ناامید نشد.

حسینی با تاکید بر اینکه توصیه بزرگ امام ادامه دادن راه او و تعقیب تحولاتی است که ایجاد کرد، گفت: برای تحقق این مسئله در دوره هوش مصنوعی و کوانتوم باید از ابزارها و شیوه‌های جدید استفاده کنیم، البته باید مواظب باشیم ابزارها تغییر می‌کند اما دشمن و جبهه بندی دشمن تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نباید مقابل دشمن عقب نشینی کنیم، تاکید کرد: هر کس ایران و منافع ملی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی را دوست دارد و دنبال جایگاه با عزت ایران در نظم نوین جهانی است، باید برای ترویج ایمان و امید در جامعه تلاش کند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه ایران در مجامع بین المللی با وجود دشمنی دشمنان، جای پای خود را محکم می‌کند، بیان داشت: در کنار مشکلاتی که در کشور است، پدیده‌های امیدآفرین به مراتب بیشتری هم وجود دارد که دشمن نمی‌خواهد اینها دیده شود.

حسینی درباره رونمایی از موشک فراصوت فتاح، افزود: این موشک خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربود و کشورهای غربی از آن اظهار نگرانی کردند که باید هم نگران باشند البته در داخل هم عده‌ای این دستاوردها را در رسانه‌های خود منعکس نمی‌کنند و سعی دارند مشکلات را پررنگ کنند.

وی گفت: نقطه امیدآفرین این است که در شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته اما جوانان انقلابی، مدافعان حرم، گروه‌های جهاد تبیین، اردوهای جهادی و… در صحنه هستند.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه وظیفه ما ائمه جمعه پاسخگویی به شبهات و روشنگری است، تاکید کرد: اما مسئولان ما برای امیدآفرینی باید کار جهادی انجام دهند تا مردم ببینند آنها واقعاً برای حل مشکلات در صحنه هستند و اگر این گونه شد تبلیغات دشمن کارساز نمی‌شود.


جم

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار با اشاره به اینکه موشک فراصوت فتاح اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است، به اهمیت دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم می‌شود.

امام جمعه جم با اشاره به انتخابات و نقش مردم افزود: یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی و نظام مردم‌سالاری دینی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است، انتخابات و مراجعه به آرا عمومی مهم‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردم در جهان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در نگاه امام راحل و رهبر حکیم انقلاب، نقش مردم یک نقش تزئینی نیست، یک نقش حقیقی و واقعی است، اینک و در سال ۱۴۰۲ که ۲ انتخابات مهم در پیش روی ملت بزرگ ایران قرار دارد، باب جدیدی از جهاد تبیین در عرصه انتخابات گشوده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه مبانی اصلی مشارکت و نقش مردم را در پاسخ‌هایی باید یافت که از نگاه بلند امام جامعه اسلامی منتشر شده است اضافه کرد: نقش و جایگاه مردم در نظام مردم‌سالاری اسلامی، موضوعی مهم و بنیادی در نظام اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس راهبرد قطعی ایران است گفت: پس از اعلام خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا، رایزنی‌های کشورهای منطقه با هماهنگی چین و با هدف تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس آغاز شده که ائتلاف دریایی خود کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد.

امام جمعه جم عنوان کرد: دلایل این ائتلاف‌سوزی و ائتلاف‌سازی، هرچه باشد یک نکته قابل انکار نیست و آن این‌که حتی نزدیک‌ترین دوستان و همپیمانان آمریکا نیز، دیگر نمی‌توانند به وعده‌های توخالی آمریکا اعتماد کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند عربستان، امارات و عمان به این نتیجه راهگشا و مهم دست یافته‌اند بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود، لذا باید با ایران در زمینه‌های مهمی همچون تضمین امنیت خلیج فارس همکاری کنند؛ موضوعی که قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثمرات و نتیجه مثبت آن خواهند بود.

محمدی با اشاره به شکست امنیتی بزرگ برای اشغالگران تصریح کرد: هلاکت سه نظامی تا بن دندان مسلح رژیم جعلی، توسط سرباز ساده مصری که موفق شد با عبور از حصار مرزی این اقدام را رقم بزند، طی چند روز گذشته فضای مجازی جهان اسلام را تسخیر کرده است و یک پیام عمده و اساسی دارد و آن شکست امنیتی رژیم صهی ونیستی

وی با بیان اینکه جم مجدداً در آذرماه توفیق میزبانی از شهید گمنام دیگری خواهد بود تصریح کرد: حضور و ایجاد حرم مطهر شهید گمنام در شهرک پردیس قطعی شده است و امیدواریم هر چه زودتر یادمان و بنای حرم هم ساخته شود.

امام جمعه جم تاکید کرد: درخواست داریم با توجه به خواسته مردم ولایت‌مدار و شورای اسلامی همه دست اندرکاران کمک کنند شهر بهارستان هم از نعمت حضور این شهدای خوشنام معروف و شناخته شده در آسمان‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در بحث فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت فرهنگی اجتماعی حرم‌های مطهر شهدا در جم، ریز و انارستان ساختاری در شورای فرهنگ عمومی و قرارگاه فرهنگی شهرستان و کمیته خاص و ویژه با مشارکت سپاه شهرستان و نهادهای فرهنگی شکل خواهد گرفت.

محمدی ادامه داد: از مردم عزیز درخواست داریم برای تقویت موکب‌های ویژه شهرستان در مسیر اربعین و کربلا معلی ودر مرز شلمچه مساعدت لازم را داشته باشند.

وی گفت: اوایلی که خدمت شما رسیدم در همان خطبه‌های اول عرض کردم شهرستان جم باید در کربلا موکب داشته باشد و حسینیه داشته باشد و به همت و همراهی دوستان موکب حضرت زهرا بنا کردیم و تاکنون در این چند سال موفق عمل کرده است.

محمدی اضافه کرد: اکنون غیر از موکب‌های داخلی شهرها و روستاها چهار موکب ملی داریم و این نشان از همت و ولایتمداری شما مردم است و همگان باید به فکر ساختن حسینیه شهرستان در کربلا باشیم و این کار را همه با خیرین پیگیری کنند.


عسلویه

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه درباره دستاورد مهم موشک فتاح بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و دوستانشان به هم ریختند و از این دستاورد مغضوب شدند. رسانه‌های صهیونیستی به توان این موشک اذعان و اعتراف کردند حتی آمریکا قادر به این فناوری نیست و فقط سه کشور ایران، روسیه و چین دارند.

وی تاکید کرد: هیچ سامانه‌ای قادر به رهگیری این موشک نیست. این دستاورد کار جوانان مؤمن مغزهای متفکر و انقلابی است دشمنان به خاطر این پیروزی می‌سوزند. تحلیل گران نظامی صهیونیستی از قدرت این موشک نگران هستند. این هشدار به رژیم صهیونیستی است که عربده نکشند و اگر یکی بزنند ده تا می‌خورند.

امام جمعه عسلویه افزود: این دستاوردهای نظامی در دولت انقلابی انجام شد و در سایر زمینه‌ها هم دستاوردهایی این دولت داشته است. بیش از ۲۵۰ کارخانه تعطیل مجدداً راه اندازی شد و بیش ۶۸ هزار نفر در این کارخانه‌ها به کار مشغول شدند.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: بهتر است موفقیت‌های این دولت به خصوص دیپلماسی موفق دولت ارتباطات با همسایگان ببینیم، دولت رئیسی انصافاً تلاش می‌کند و خودشان و همراهانشان زحمت می‌کشند، ما باید کنار دولت باشیم و یاس و نا امیدی نداشته باشیم.


گناوه

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه با بیان اینکه امیدآفرینی در ابعاد سه گانه امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی برای هر جامعه‌ای مهم و ضرورت داد، بیان کرد: در جامعه ای که احساس امنیت در آن وجود داشته باشد به آینده می‌توان امیدوار بود و اگر وجود نداشته باشد امیدآفرینی معنا ندارد.

وی گفت: در ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی، به اثبات رسیده که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل همه حوادث و وقایع مختلف، کارآمد بوده است منتهی مراتب قوت و ضعف در آن وجود دارد.

رکنی حسینی تصریح کرد: هرکجا که گفتمان امام راحل و رهبرمعظم انقلاب را جامه عمل پوشاندیم ، کارآمدی نظام درخشیده است و هرکجا کوتاه آمدیم و فاصله گرفتیم ضعیف عمل شده است.

امام جمعه گناوه افزود: اگرچه دولت تلاش می کند مردم را نسبت به آینده امیدوارتر کند اما کارآمدی نقش مهمی در امید آفرینی جامعه دارد که باید بیش از پیش بر آن تمرکز کنیم.

وی اظهار کرد: اتکا به مردم محوری و پذیریش خطاها و اشتباهات و محرم دانستن مردم باعث احیای اعتماد و سرمایه اجتماعی می‌شود.

رکنی حسینی افزود: هرچه مسئولان در بین مردم بیشتر حضور یابند، موجب اعتماد و سرمایه اجتماعی می‌شود و اگر خودرا از مردم جدا کردند، سرمایه و اعتماد اجتماعی از بین می رود.

امام جمعه گناوه، شفاف سازی و پاسخگویی به موقع، اطلاع رسانی و روایت به هنگام نقش بسیار مهمی در احیای سرمایه و اعتماد اجتماعی و مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان علیه نظام دارد.

وی رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح با حضور رئیس جمهور و مقامات دفاعی و نظامی را برای کشور بسیار افتخارآفرین دانست و گفت: رونمایی از این موشک باعث مات و مبهوت شدن صهیونیست ها و تحیر و شگفتی جهانیان شد.

رکنی حسینی بیان داشت: سه کشور چین، روسیه و آمریکا تنها دارای این موشک هستند و کشور ایران به عنوان چهارمین کشور با همت دانشمندان جوان به آن دست یافته که موجب امیدآفرینی در جامعه شده است.

امام جمعه گناوه افزود: اگرچه در صنایع دفاعی پیشرفت های قابل ملاحظه ای کردیم اما در دیگر صنعت ها از جمله خودروسازی و لوازم خانگی، هنوز مشکل داریم و باید تلاش کنیم در تمام صنایع با استفاده از شرکت های دانش بنیان پیشرفت کنیم.