فرمانده سپاه شهرستان دیر

درمان رایگان ۱۲ هزار دام توسط جهادگران دامپزشکی در شهرستان دیر

سرهنگ، حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: با حضور گروه جهادی راه شهید سلیمانی و با همکاری بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا ۱۲ هزار رأس دام در شهرستان دیر ویزیت و درمان رایگان شدند.

سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام شهرستان دیر صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: اردوی جهادی دامپزشکی با محوریت ویزیت دام ها، ترویج و آموزش به دامداران و درمان دام ها به صورت رایگان در ۱۳ روستا و شهر شهرستان دیر برگزار شد.

سرهنگ حسینی نیا با بیان اینکه در این اردوی جهادی با چهار تیم درمانی با حضور یک نفر دامپزشک عمومی ۳ نفر رزیدنت متخصص و ۹ نفر اینترن برای انجام امور مربوط به معاینه دام ها حضور فعال داشتند ادامه داد: ۱۲ هزار دام سبک و سنگین درمان و ویزیت رایگان شدند.

وی تصریح کرد: از خدمات درمانی ویژه انجام شده به ارائه پروتکل جدید به شبکه دامپزشکی برای سم پاشی در دمای بالا، نمونه گیری خون از شتر های منطقه در پی گزارش تلفات بالا و هماهنگی با دانشگاه شهید چمران اهواز برای بررسی نمونه ها و ارائه گزارش می توان نام برد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر افزود: برگزاری این اردو ها در پیشگیری از ابتلای دام های سبک و سنگین به بیماری ها و حفظ جمعیت دام اقتصاد و معیشت دامداران به ویژه روستاییان وابسته به آن است، تاثیر بسزایی دارد.