به گزارش شهروندخبرنگار

عاملان حمله به کنسرت «لیان» شناسایی شدند!

پس از اقدامات حاشیه‌ساز فردی قانون‌شکن در جریان برگزاری کنسرت گروه لیان در تالار وحدت و فضای غیرمتعارف سالن اجرای موسیقی، پرونده قضائی برای عوامل این وقایع در دادسرای تهران تشکیل شده است.

پس از اقدامات حاشیه ساز فردی قانون شکن در جریان برگزاری کنسرت گروه لیان در تالار وحدت و فضای غیر متعارف سالن اجرای موسیقی، پرونده قضایی برای عوامل این وقایع در دادسرای تهران تشکیل شده است.

روابط عمومی قوه قضاییه امروز خبر داده که «در پی ایجاد برخی وقایع در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه و غیر متعارف در جریان برگزاری یک کنسرت موسیقی در این مجموعه فرهنگی، بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شد.»

در جریان برگزاری کنسرت جمعه شب گروه لیان، همزمان با آخرین اجرای این گروه، برخی افراد قانون شکن به تالار وحدت و اجرای گروه موسیقی لیان حمله کردند و در مقابل تالار وحدت توسط عوامل انتظامی و حراست بنیاد رودکی بازداشت و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز پس از حواشی این کنسرت، از فعالیت یک جریان سیاسی در کشور که به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات است سخن گفت. او در همین رابطه توضیح داد: بنده به راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینیم، به طوری‌که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

اسماعیلی همچین در رابطه با هنجارشکنی عده‌ای در فضاهای فرهنگی هنری کشور گفت: از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند

اسماعیلی بیان کرد: اصلاً اجازه نمی‌دهیم در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان عده‌ای بخواهند هنجارشکنی کنند. اگر در کنار این، اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.