هم افزایی و ارتباط موثر با ذینفعان از راهبردهای حوزه مسئولیت اجتماعی است

جلسات شورای راهبردی آیا نتیجه ای خواهد داشت؟

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برنامه ارتباط با گروههای ذینفع در دستور کار دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی قرار داد. ۱۶ پروژه پروژه‌ رفاهی، بهداشتی، عمرانی و آموزشی با حمایت و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با هدف بهبود شرایط زندگی و رفاه و آسایش […]

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برنامه ارتباط با گروههای ذینفع در دستور کار دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی قرار داد.

۱۶ پروژه پروژه‌ رفاهی، بهداشتی، عمرانی و آموزشی با حمایت و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با هدف بهبود شرایط زندگی و رفاه و آسایش کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس در شهرک پردیس جم در هفته جاری (دهم آبان ماه) به بهره بردری رسید.

بدین بهانه خبرنگار نیپنا با  علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی،در خصوص عملکرد و فعالیت های انجام شده شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی در منطقه عسلویه و جم و نیز بررسی روند اجرای طرح های مشارکتی در این مناطق انجام داده است.

وی در ابتدای این گفتگو اظهار کرد:در هفته اخیر جلسه های مشترکی با مسئولین شهرستان های جم و عسلویه و تعدادی از روستاها به منظور ارتباط موثرتر با ذی نفعان با هدف هم افزایی بیشتر در حوزه مسئولیت های اجتماعی برگزار شد که ضمن بررسی طرح های مشارکتی که در دست اجرا است، تسریع در اتمام آن و رفع موانع موجود در دستور کار قرار گرفت.

همزمان با تغییر بافت روستایی به شهری، درمانگاه هم احداث می شود

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جلسه مشترکی با اعضای دهیاری و شورای شیرینو برگزار شد و با توجه به توسعه یافتگی این منطقه و تبدیل بافت روستایی به بافت شهری ، مقرر شد تا طرح جامع و مطالعات شهری این موضوع در دستور کار قرار گیرد، نکته حائز اهمیت آمادگی کامل شرکت های پتروشیمی برای مشارکت این طرح است.

وی با بیان اینکه، در صورت تائید فرماندار کنگان، احداث درمانگاه در فهرست پروژه های دارای اولویت قرار می گیرد، افزود: امکان استفاده از درمانگاه ابن سینای شیرینو برای مردم بومی فراهم است و هزینه های درمانگاه توسط شورای راهبردی پرداخت می شود.

اعتبار ۱۵۶ میلیاردریال برای انجام پروژه ها

علی ربانی به برگزاری جلسه دیدار و گفتگو با فرماندار و معاونت های فرمانداری شهرستان جم اشاره کرد و گفت:در این جلسه پروژه های اولویت دار شهرستان جم که شامل ۱۱ پروژه در زمینه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، زیر ساختی و امدادی بررسی شد و قرار شد از محل بودجه امسال شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی، ۱۵۶ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژهها تخصیص یابد.

وی  در خصوص مشکل انتقال آب به شهرستان جم، افزود:با توجه به انجام تعهدات وزارت نفت و اعتبار تخصیصی مجدد، آمادگی لازم برای مشارکت در بخش باقی مانده پروژه از طریق پیش خرید آب  ارائه شد ه است.

وی در خصوص علت عدم تکمیل مدارس شهرستان جم، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز از طریق شورای راهبردی تخصیص یافته است  قرار است تا این موضوع به صورت جدی در جلسه ای ویژه ای بررسی شود و به طور کلی قراراست با تدوین برنامه زمانبندی توسط معاونت عمرانی فرمانداری ، کلیه پروژه ها در زمان مشخص شده، به بهره برداری برسد.

توسعه متوازن با همکاری شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی

همچنین، علی ربانی به برگزاری جلسه مشترکی با مهندس یوسفی فرماندار عسلویه به عنوان فرماندار معین ۴ شهرستان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این جلسه اولویت ها و نیازمندی های حمایتی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برای جبران بخش از عقب ماندگی های ناشی از عدم توسعه متوازن، و همچنین نحوه همکاری شرکت های پتروشیمی و شورای راهبردی برای مشارکت در پروژه ها و تخصیص بودجه های عمرانی بررسی شد که مورد تقدیرفرماندار محترم قرار گرفت.

ارتقای توانمندی جوامع محلی و بهبود زیرساخت ها : استراتژی حوزه مسئولیت اجتماعی

مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه، ضمن ارج نهادن به مشارکت فعال مدیران صنعت پتروشیمی در چارچوب شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی فعال در منطقه، بر لزوم انجام مطالعات جامع در منطقه جنوب استان بوشهر براساس شاخص های توسعه شهری و روستایی تاکید کرد و افزود: صنعت پتروشیمی با توجه به استراتژی های تدوین شده حوزه مسئولیت اجتماعی و تعیین شاخص­ها و اهداف شفاف به ارتقای توانمندی جوامع محلی و بهبود زیرساخت های دارای منافع مشترک کمک خواهد کرد

وی خاطر نشان کرد:  افزایش اعتبارات تخصیصی تا مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال توسط این صنعت و مشارکت مجموعه نفت و گاز فعال در منطقه، می تواند اعتبارات قابل تخصیص برای سال ۱۴۰۱ را به حدود ۱۰۰۰۰ میلیاردریال برساند و اگر از این فرصت برای اجرای درست و زیر بنایی برآمده از مطالعات جامع که منتج به ارتقای رفاه عمومی می شود استفاده نشود، در حق مردم و شرکت هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی سرمایه گذاری نموده اند جفا خواهد شد.

مشاور اجتماعی معاون وزیر در امور پتروشیمی بااشاره به  هم افزایی ایجاد شده  میان شرکت های پتروشیمی و مسئولین شهری، گفت: ضرورت دارد مجموعه نفت و گاز هم به این بخش اضافه شوند و نقش مدیریت محترم عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای این هماهنگی و سازماندهی موثر کل فعالیت های صنعت نفت در منطقه برجسته خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تشکر از فرماندار عسلویه، ابراز امیدواری کرد: با برآوردهای مناسب و استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت و نظارت موثر، شاهد انجام پروژه های شهری در زمان مقرر و با بودجه مصوب باشیم.

وی در خاتمه بیان کرد: برنامه ارتباط با گروههای ذینفع در دستور کار دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی قرار داد و مقرر شد در سفر بعدی به عسلویه، جلساتی با مسئولین شهر دیر و همچنین بازدید از روستای چاهه و پلنگی جم در برنامه کار قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ از جمله پروژه های دردست احداث شهرستان عسلویه که در سفر اخیر مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مورد بازدید میدانی قرار گرفت:

–         بازدید استادیوم ورزشی ۶۰۰ نفره اخند

–         بازدید از روستای سهموی جنوبی

–         بازدید از مرکز قرآنی امام علی(ع)

–         بازدید از مرکز فرهنگی و مهارت آموزی جلالات

–         بازدید از پروژه های سالن چند منظوره، دبیرستان متوسطه اول دختران صدیقه طاهره، روستای زبار

–         بازدید از روستای پرک

مسئولیت اجتماعی- عسلویه/جم3

مسئولیت اجتماعی- عسلویه/جم4

مسئولیت اجتماعی- عسلویه/جم2