رئیس کل دادگستری بوشهر:

برخورد با زمین‌خواری در اولویت برنامه‌های دستگاه قضای استان است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر برخورد با زمین‌خواری را در اولویت برنامه دستگاه قضا دانست و گفت: یک‌هزار و ۱۵۵ هکتار اراضی متصرفی استان به بیت‌المال برگشت داده شد.

مهدی مهرانگیز با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای حادثه ۷ تیر از جمله شهید بهشتی مهم‌ترین برنامه دستگاه قضا در استان بوشهر را ارتباط با مردم دانست و اظهارکرد: در این راستا در سال ۱۴۰۱ مسئولان قضایی استان ۱۵ هزار و ۶۷۰ مورد با مردم ملاقات داشته و به مطالبات آن‌ها توجه شده است.

وی با اشاره به حضور مسئولان قضایی استان بوشهر در مساجد و پاسخگویی به درخواست‌های مردم، گفت: یکی از اقدامات مهم انجام شده آزادسازی بخشی از اراضی نظامی در شهر بوشهر و اجرایی شدن طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله جاده سلامت است.

وی برخورد با زمین‌خواری را در اولویت برنامه دستگاه قضا دانست و گفت: در سال گذشته با تلاش مجموعه ادارات وابسته به دستگاه قضایی استان بوشهر یک‌هزار و ۱۵۵ هکتار اراضی متصرفی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

مهرانگیز با بیان اینکه زمین‌های موات در شهرستان عسلویه تعیین تکلیف می‌شوند گفت: در این راستا موضوع تعیین تکلیف زمین‌های موات عسلویه به مساحت ۷ هزار و ۴۲۹ هکتار مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر برخورد با زمین‌خواری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با پیگیری استاندار بوشهر اسناد ۱۲۴ هکتار زمین‌های تصرف شده در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باطل و به نام دولت صادر شد.

وی اقدامات حبس‌زدایی در دستگاه قضایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در این راستا ۳۵۰ زندانی استان بوشهر با پابند الکترونیکی از زندان خارج شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را از سایر اقدامات دادگستری استان دانست و تصریح کرد: سال قبل با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعیین تکلیف کالا‌ها در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: سال قبل تمام کالا‌ها تعیین تکلیف شد و ۴ هزار میلیارد تومان این کالا‌ها به فروش رسید.

مهرانگیز با تاکید برلزوم تعیین تکلیف خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی، بیان کرد: در این راستا سال قبل ۱۰ هزار و ۳۷۰ خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان بوشهر تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه باید یک سوم درآمد سازمان تأمین اجتماعی صرف طرح‌های عام‌المنفعه از جمله ساخت مراکز درمانی می‌شود، گفت: ساخت بیمارستان در نقاط مختلف استان مورد پیگیری جدی قرار دارد و با توجه به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی استان بوشهر باید وضعیت تجهیزات و امکانات بیمارستانی و مراکز درمانی بهبود یابد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین پیگیری استخدام ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از سایر پیگیری‌های دستگاه قضایی استان اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی فرودگاه شهرستان جم نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است.