رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر

تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌خواهد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به نیاز ۵۰ هزار میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز گفت: برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت مصوب شد که تا ۲ ماه آینده به این پروژه تزریق می‌شود.

محسن پاپری زارعی با تشریح وضعیت اعتبارات استان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: از ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان در بخش‌‌های مختلف تملک دارایی و سرمایه‌ای، نفت، گاز و ردیف‌های بودجه‌ای یک‌هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان آن معادل ۸۴ درصد تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه بالاترین تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور به استان بوشهر تعلق گرفته است گفت: در وصول درآمد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از پرداخت ۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ارزش افزوده، ملی و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پرداخت و در طرح‌های مختلف هزینه شد.

پاپری با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل ۱۱۲ درصد افزایش یافته است تصریح کرد: از اعتبارات تخصیصی طرح‌های هادی روستایی، آبرسانی روستایی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و فرهنگی در اولویت است.

وی به پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس پرداخت و با بیان اینکه این طرح دارای یک ردیف بودجه‌ای است خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب در قانون بودجه تکاپوی این پروژه نیست چراکه خط ریلی بوشهر برای تکمیل نیاز به ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از تصویب اعتبار خط ریلی بوشهر از محل تهاتر نفت خبر داد و گفت: برای این پروژه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار تهاتر نفت مصوب شد که تا ۲ ماه آینده به این پروژه تزریق می‌شود.

پاپری با اشاره به اجرایی شدن پروژه راه‌آهن بوشهر در شش قطعه اضافه کرد:  ۲ قطعه به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، ۲ قطعه هم به دیگر پیمانکاران و ۲ قطعه دیگر در حال برگزاری مناقصه است.