طی پیامی

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، پیام تسلیتی صادر کرد.

سم الله الرحمن الرحیم

زمان بر اساس طبیعت و خلقت، بی تفاوت از انسان‌ها، از انسان‌ها می‌گذرد و به سوی ابدیت می‌رود اما اراده و مجاهدت انسان‌ها سبب می‌شود تا گوشه‌ای از زمان در دفتر تاریخ ثبت شده و چو سراجی منیر، ره سعادت را بر بشر بگشاید.
اراده معنوی و جهاد بی‌همتای عارف به زمان، حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش در عاشورای ۶۱ هجری در سرزمین تفتیده و تشنه کریلا، برجسته‌ترین نمونه شکوه اراده انسانی برای خلق حماسه‌ای مانا و ابدی است. با آنکه بیش از چهارده قرن از آمد و شد سال‌ها و ماه‌ها می‌گذرد، اما بی‌تردید محرم و عاشورا آن بخش از زمان است که چون قله‌ای بر افراشته شده تا بی انتهای دنیای کیهانی، همه دامنه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده و جان‌های بی شماری را واله خود گردانده و به الگوی بی‌تمثیلی برای آزادگان و مستصعفان گیتی بدل شده است.
شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی با الهام از قیام عاشورا و به رهبری و هدایت دو عالِم عالَم‌بین، فرزانه و از نسل حسین بن علی(ع)، خود هم گواه حیات روشن و هدایتگر عاشورا است و هم تصدیق کننده پیروزی خون مظلوم بر شمشیر ظالم و سستی آمال و کاخ دنیای استکبار است.
امروزه بیداری وجدان تاریخی بشر با اهتراز بیرق اسلام ناب محمدی و نشر جهانی آرمان‌های انقلاب اسلامی، مرهون و مدیون معارف حسینی است که مانع از نسیان و ظلالت شده و چو چشمه‌ای گوارا و مانا، روح تشنه‌ای جویندگان و پویندگان طریق حقیقت، معرفت و معنویت را سیراب می‌کند.
با آنکه تار و پود فرهنگ ایرانی با حماسه حسینی آمیخته شده اما آشوب‌گران و موهنان به حریم جمهوری اسلامی به عنوان یگانه حکومت ادامه دهنده مسیر انبیا و اولیا، به گمان و وهم باطل خود به دنبال کاستن نور حماسه حسینی و سنن عاشورایی هستند اما ملت فهیم همواره نشان داده که لباس مشکی محرم، برپایی مجالس حسینی و گریستن بر مظلومیت امام(ع) را سرمایه ابدی خود دانسته و بر آن می‌بالد.
اینجانب فرا رسیدن ماه اندوه و عزای اهل بیت و شروع دوباره موسم معرفت اندوزی و بصیرت افزایی را به همه عاشقان و شیفتگان آن نور تابناک تسلیت و تعزیت گفته و بر کوشش همگانی در دستگاه تعلیم و تربیت استان برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف والای امام مظلوم، عهد دوباره می‌بیندیم.

علی موحدی
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر