رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم

ارائه خدمات فیشیال پوست در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی ممنوع است

قاسمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: انجام خدمات فیشیال پوست در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به دلیل دخالت در امور درمان و پزشکی ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

احمد قاسمی اظهار داشت: ارائه مواردی همچون لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی، مزوتراپی، هیدروتراپی، استفاده از لک بر‌های شیمیایی جزو امور پزشکی بوده و مستلزم نظارت و اخذ مجوز از وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه گاهی شاهد تبلیغ و ارائه خدمات فیشیال در آرایشگاه‌های زنانه هستیم گفت: ارائه این خدمات در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها مجاز نبوده و در صورت بروز مشکل و عوارض جانبی در فرد، عواقب آن بر عهده مرکز ارائه‌دهنده خدمت است.

قاسمی افزود: در راستای صیانت از سلامت افراد جامعه و پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیر، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه به‌ویژه فیشیال و سایر اقداماتی که دخالت در امور پزشکی و درمان است، با صنف متخلف برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان هرگونه تخلف در حوزه بهداشت و درمان را به تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع دهند خاطرنشان کرد: اغلب خدمات پوست و زیبایی به دلیل ماهیت تهاجمی، دارای عوارض ناخواسته است که باید تحت نظر پزشک متخصص و مراکز دارای مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت باشد.