بازرس کل استان بوشهر

صدور حکم محکومیت برای ۷ نفر از مدیران و کارکنان اجرایی در بوشهر

بازرس کل استان بوشهر گفت: برای هفت نفر از مدیران و کارکنان یکی از دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل بروز تخلف، حکم محکومیت حبس صادر شده است.

اسحاق شهبازی، بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه تمام فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و اداری تحت نظارت مستمر و دائم بازرسان قرار دارد اظهار داشت: هر گونه تخلف در عرصه‌های مختلف اجرایی، اداری مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و پرونده آنان به دستگاه قضائی ارسال می‌شود.

وی رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌ها در همه عرصه‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مبارزه با فساد و تخلف در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار بازرسی استان قرار دارد و در این راستا نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر اجرای صحیح قانون وظیفه مهم سازمان بازرسی است.

بازرس کل استان بوشهر از صدور حکم محکومیت یک مدیرکل و ۶ کارمند در یکی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: حکم بدوی مدیرکل اسبق و ۶ نفر از کارکنان یکی از دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر به جرم جعل اسناد رسمی و استفاده از اوراق مجهول از سوی دستگاه قضائی صادر شد.

شهبازی از صدور حکم حبس تعزیری برای این کارکنان خبر داد و اضافه کرد: برای این هفت نفر در مجموع ۱۸ سال و سه ماه محکومیت بدوی صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از پرونده‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: به دلیل مداخله در معاملات دولتی ۲ نفر شامل مدیر و برادرش در یکی از ادارات دولتی بوشهر در مجموع به ۳.۵ سال حبس محکوم شدند.

بازرس کل استان بوشهر نقش مردم در شناسایی و پیگیری تخلفات سازمانی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی را مهم دانست و افزود: هرگونه گزارش یا شکایت از سوی مردم به سازمان بازرسی، مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

شهبازی سامانه ۱۳۶ سازمان بازرسی را آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی دانست و تصریح کرد: بازرسی استان بوشهر از طریق سامانه‌های اینترنتی و تلفنی و مراجعه حضوری پذیرای دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات مشهود در دستگاه‌های دولتی است.