در پی استعفای نابهنگام یزدانی کاشانی:

انصاری سرپرست شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه شد

بی شک، مهندس یزدانی مدیرعاملی با کارنامه درخشان و کارآمد که مردی از جنس آیینه و کار جهادی است، قطعا در سمتهای مدیریتی در شرکتهای دیگر مصادر خدمات ارزنده به کشور و مردم خواهد بود.

در پی استعفای نابهنگام محمدرضا یزدانی کاشانی ،مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه، بهزاد انصاری به عنوان سرپرست این شرکت وابسته به هلدینگ شستان منصوب شد.
۳۰ مرداد پارسال بود که مهندس یزدانی برای دو سال دیگر به عنوان مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمى عسلویه منصوب شد. یزدانى که از سال ۱۳۹۷ مدیرعاملى مخازن بود توانست با عملکرد خوب و در نهمین جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی تقدیرنامه دو ستاره‌ را کسب‌ کند. با حضور این مدیر عامل کارآمد در مدت ۴ سال گذشته ١٢ مخزن احداث شده است و همچنین سیستم های مختلف و مدرن در شرکت راه اندازی شده که نقش بسزائی در جهت‌ ذخیره سازی محصولات پتروشیمی را دارد.
به گواه مسوولان امر و کارشناسان مهندس یزدانی از موفق ترین مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی زیرمجموعه شستان در چندسال گذشته بوده که توانسته این شرکت را از یک شرکت زیان ده به یک شرکت سودآور تبدیل نماید و کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد.
یزدانی در سال ۱۴۰۱ توانست نشان عالی مدیر سال را به خاطر کارآفرینی در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، تخصص، تلاش مستمر در جهت پیشبرد اهداف طراحی شده و تعهد به پیشرفت همیشگی دریافت نماید.
در زمان مدیرعاملی مهندس یزدانی بود که فاز دوم طرح مخازن سبز پتروشیمى عسلویه مشتمل بر ۱۳ دستگاه مخزن با اقدامات جهادی ایشان اجرایی شد و ۹ دستگاه از مخازن فاز دوم شامل ۶ دستگاه مخزن متانول به ظرفیت ۳۶۰ هزار متر مکعب، ۲ دستگاه مخزن منو اتلین گلایکول به ظرفیت ۴۸ هزار متر مکعب و ۱ دستگاه دی اتیلن گلایکول به ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در اسفند ماه سال گذشته توسط رییس جمهور رییس به بهره برداری رسید.
با افتتاح فاز۲ ، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های پتروشیمی در مخازن سبز پتروشیمی عسلویه از ۳۶۰ هزار متر مکعب به ۸۸۰ هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت. در سرویس قرار گرفتن مخازن فاز ۲، با توجه به تحریمهای ظالمانه بین المللی علیه کشورمان، گام مهمی در جلوگیری از توقف تولید مجتمعهای پتروشیمی در خصوص تولید به دلیل نداشتن ظرفیت ذخیره سازی و نداشتن کشتی با دلیل تحریمها در حوزه صادرات برداشته خواهد شد
در ساخت مخازن فاز ۲ نکته قابل توجهی که وجود دارد، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و کلیه مجموعه توسط جوانان متخصص داخلی در شرکت مخازن سبز مدیریت و اجرا شده است.
در فاز اول طرح که ظرفیت ذخیره سازی ۳۶۰ هزار متر مکعب فرآورده را دارد، از محل ۱۳ مخزن فعال در سالهای گذشته درآمد شرکت سالیانه بالغ بر ۴۴ میلیون دلار بود. با توجه به بهره برداری از ۱۳ مخزن فاز دوم و افزایش ظرفیت به ۴۲۰ هزار متر مکعب، درآمد شرکت به سالیانه بالغ بر ۹۵میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد. در بخش تامین، بیش از ۸۰ درصد کالا و تجهیزات پروژه از سازندگان و تامین کنندگان داخلی تامین شده و ۸۰ درصد جذب و اشتغال شرکت متعلق به نیروهای بومی بوده است.
با حضور این مدیرعامل مجرب از شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای بهبود کیفیت و خدمات ساخت مخازن بهره گرفته شده‌ است که‌ نشان‌ از نگاه مهندسی و درازمدت به‌ ساخت مخازن است.
از برنامه های مهم دیگر مهندس یزدانی پیگیری ساخت فاز سوم‌ مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ایجاد ۲۲ دستگاه‌ مخازن بوده که در مرحله برنامه ریزی و اجرا قرار گرفت.
یزدانى در زمینه ایجاد انگیزه و آموزش کارکنان و ماندگاری ایشان نیز گام‌ های موثری بردارد که می‌توان به حمایت خوب از نیروها و رفع مشکلات حقوق و مزایای ایشان اشاره کرد و همه کارکنان شرکت از عملکرد وی رضایت کامل دارند.
یزدانى کاشانى یکی از مدیرعامل های موفق در زمینه ارتباط با رسانه ها است و این موضوع باعث شده‌ ایشان را به عنوان الگو در میان مدیران صنعت پتروشیمی معرفی کرد.
مهندس یزدانی، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت در رشته مدیریت اجرایی می باشد که مسوولیت ها و سوابق اجرایی متعددی در کارنامه کاری خود از جمله مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه،مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت آب پارس دماوند، عضویت در هیات مدیره شرکتهای پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی مرجان را دارا می باشد.
بی شک، مهندس یزدانی مدیرعاملی با کارنامه درخشان و کارآمد که مردی از جنس آیینه و کار جهادی است، قطعا در سمتهای مدیریتی در شرکتهای دیگر مصادر خدمات ارزنده به کشور و مردم خواهد بود.