به گزارش شیرینو نیوز

مسئولین عزیز، کارگران پارس جنوبی از مریخ نیامده اند، قبض ده میلیونی آب چطور پرداخت کنند؟

گلایه کارگران صنعت و شهروندان شیرینویی از درآمد میلیاردی آبفا استان بوشهر از جیب مردم و کارگران در بندر شیرینو

به گزارش جنوب استان به نقل از شیرینو نیوز، توجه به شدت گرمای هوا و صدور قبوض میلیونی اداره آبفا شهرستان کنگان بسیاری از کارگران صنعت در شیرینو برای شنا کردن به ساحل می روند که متاسفانه بسیاری از آقایان بدون در نظر گرفتن شئونات اسلامی در کنار ساحل اقدام به حرکات نا خوشایند و برهنگی های نامتعارف می کنند که همه مردم بومی از این امر گلایه مند هستند.

گره خوردن واژه حجاب با نام زنان شاید مهم ترین عاملی باشد که بر غفلت از پوشش مردان جامعه دامن زده است و هربار که درباره حجاب و عفاف صحبت به میان می آید ناخودآهگاه ذهن ها به سوی جامعه زنان می رود که بر اساس موازین شرعی و عرفی مردان هم باید حدودی را درباره پوشش خود را رعایت کنند و حتی حجب و حیا در مرد باید بیشتر از زن باشد.

به گزارش شهروندخبرنگار شیرینو نیوز،چند تن از شهروندان و کارگران صنعت بارها طی ارسال فیش آب به خبرنگار این رسانه گلایه کردند.
در پی شنا کردند کارگران صنعت و درگیری با مردم بومی بابت عدم رعایت پوشش مناسب در دریا خبرنگار این رسانه به مسئله ورود کرد.
مردم بومی ضمن گلایه براینکه کارگران صنعت حق دارند در دریا شنا کنند، زیرا اداره آبفا قبوض میلیونی برای خانه های کارگری به صورت “تجاری” صادر می کند و پیمانکار پول آب از حقوق کارگران کم می کنند.
صدور این قبض های میلیونی برای مردم ظلم است، چرا کارگران صنعت با توجه به حقوق ناچیزی که دریافت می کند باید بیشر حقوقشان را بابت بهای آب پرداخت کنند.


بارها شاهد اعتراضات کارگری بابت حقوق ناکافی بوده ایم، من کارگر چطور پول نجومی آب پرداخت کنم؟

مگه ما کارگران از سیاره دیگری به زمین آمده ایم؟! ایرانی نیستیم؟ چرا باید خانه ای که چندتا کارگر زندگی می کنند تجاری محاسبه شود؟

یکی از کارگران گفت: من یک کارگر هستم، روزها در دمای بالای ۴۳ درجه و رطوبت بالای ۵۰ درجه مشغول به کار هستم چندرغاز حقوقی که سر ماه می دهند فقط می توان خورد و خوراک خرید، چطور می توانم قبض ۱۰ میلیونی پرداخت کنم؟

این کارگر اظهار داشت: شیرینو شهر ارواح است؟ هیچ نظارتی، هیچ مسئولی پاسخگو نیست؟ چطور می توان این هم بی رحمی به قشر کارگر کرد و صدای کسی در نیاید.

این کارگر ادامه داد: ما باید برای زن و بچه‌مان پول بفرستیم. اما متاسفانه پیمانکار می گوید یا آب مصرف نکنید، یا اگر می خواهید حمام کنید باید پول آب بدهید، ما مجبور هستیم عصر جمعه و پنج شنبه برای اینکه در مخارج صرفه جویی کنیم و ریالی برای خانواده بفرستیم به سواحل شیرینو بیاییم و شنا کنیم.

یکی دیگر از کارگرها می گفت،آب دریا آلوده است من مدتی درگیر بیماری پوستی شده بودم،صرفا بخاطر اینکه در آب دریا شنا کرده بودم.

کارگر پیمانکاری ا – ب گفت: من توانایی اجاره خانه نداشتم با چند کارگر دیگه به صورت مشارکتی یک خانه اجاره کردیم که مخارج ما کم شود بتوانیم پولی برای درمان فرزندم پس انداز کنم، اما با تعرفه های آب مانده ایم چطور زندگی کنیم.


قبض نهصد و نود و هفت میلیون و سیصد و شصت هزار ریالی برای خانه های مردم شیرینو؟


صحبت های مردم بومی شیرینو:

جوانان ما بیکار هستند، چه برسد به منی که پدر خانواده ام

عباس می گوید: من با ۵۰ سال سن کدام شرکت می توانم جذب شوم؟ بارها برای جذب فرزندم به مسئولین در کنگان مراجعه کرده ام، مسئولین عزیز می گویند ما وظیفه ای برای اشتغال نداریم، اما بعد از مدتی خبر از جذب & تعداد نیرو بومی با پیگیری فلان مسئول می دهند، آیا این مجموعه فقط وظیفه پیگیری اشتغال برای جوانان “شهر کنگان” دارد؟ و هیچ وظیفه ای در قبال سایر شهرستان ندارد؟ چرا باید جوانان بومی شیرینو بیکار باشند؟

علی فرزند عباس می گوید: بارها به اداره اشتغال عسلویه کنگان مراجعه کردیم هنوز بیکار هستم، با هزاربدبختی و قرض و قوله و گرفتن چند وام با توجه به نیاز تعداد بالای ضامنین هر وام، بلاخره تونستیم یک آلونکی بسازیم، آن هم قدرت ازدواج ندارم ، چون باید تا چند سال اول خانه خود را اجاره دهم، تا بعد از صاف شدن اقساط وام هایم، دست همسر آینده بگیرم و شروع به زندگی تازه کنم،اما با صدور قبوض نجومی آبفا برای مستاجر، خانه مرا خالی کردند، و من ماندم با میلیون ها بدهی.

محمدباقر گفت: اداره آبفا برای ما قبوض جادویی صادر کرد، با حضور در اداره مسئولین آبفا کنگان اظهار داشتند این تصمیم از استان است و ربطی به ما ندارد.

اسماعیل گفت: قبض منزل شخصی من در گذشته بیش از ۹ میلیون صادر شده بود، با حضور در اداره آبفا مدیر مجموعه مامور خود را مجدد برای سرکشی به منزل من فرستاد،اگر زن و بچه مرا در منزل نمیدید باید ۹ میلیون را پرداخت می کردم، بعد از اثبات حرفم، لطف کردند قبض ۹ میلیون را به ۶۰۰ هزارتومان تبدیل کردند.


گوش شنوایی نیست

گوشه ای از پیگیری رسانه ها در خصوص خبر فوق:

۱- در خصوص سیاست صدور قبوض نجومی اداره آب در روستا‌های بخش سیراف – به گزارش صدا و سیما

۲- اینجا سواحل هاوایی یا آنتالیا نیست؛ سواحل بندر شیرینو است! -به گزارش صدا و سیما

۳- در دیدار با وزیر نیرو مطرح شد، قبوض نامتعارف آب در بندر شیرینو – جنوب استان

۴- پول خون را با آب نگیرید – شیرینو نیوز