امام جمعه بخش سیراف

گلایه پیاپی امام جمعه بخش سیراف از صنعت در بحث اشتغال

عاشوری،امام جمعه بخش سیراف ضمن گلایه به مسئولین صنعت و عدم توجه به اشتغال جوانان بومی بخش سیراف گفت: نیروی بومی جای کسی را تنگ نمی کند، برای چندمین بار مجددا موضوع اشتغال که دغدغه همه جوانان و خانواده ها هست در خطبه ها اشاره میکنم.

امام جمعه بخش سیراف در خطبه های امروز گفت: نیروی بومی جای کسی را تنگ نمی کند، برای چندمین بار مجددا موضوع اشتغال که دغدغه همه جوانان و خانواده ها هست در خطبه ها اشاره میکنم.

امام جمعه بخش سیراف، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق عاشوری گفت:تاریخچه ی موضوع اشتغال و سهم مدیران بومی در صنعت به ما نشان می د هد که از آغاز توسعه ی میادین گازی پارس جنوبی تا ایجاد تأسیسات عظیم پالابشگاه ها و پترو شیمی ها هیچگاه علیرغم وعده و عیدها نه در موضوع مسئولیت های اجتماعی ونه در سهم مدیریت بومی و نه حتی جذب و اشتغال ، مطالبات واقعی پیرامون آن یعنی بخش و شهرهای همجوار برسمیت شناخته نشده است.

امام جمعه سیراف ضمن گلایه به عدم توجه صنعت به اشتغال جوانان بومی گفت: درهمین دوسال اخیر هم که زمینه های امیدواری زیادی در این عرصه بود.با مقایسه آمار آغاز بازه زمانی فعلی تا زمان حاضر، تحول قابل توجهی به چشم نمی خورد.

عاشوری اظهار کرد: جوانان بومی منطقه مدام اظهارگلایه و شکوه می کنند. رسانه ها وفضای مجازی مطلب می نویسند ولی واقعا چقدر از صف انتظار اشتغال کاسته شده و امنیت شغلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مگر آمار متقاضیان شغل شهرستان چقدراست؟ بنوعی اگر همه ی آنها را سرجمع در یک کمپ متوسط کارگری و کارکنان سفارشی بچینیم بازهم خواهیم دید که آنقدرها که برخی نگرانند. نیروهای بومی جای کسی را تنگ نمی کنند. چقدر باید جوانان منطقه سر بدوند!

امام جمعه سیراف ضمن تاکید بر بکارگیری جوانان بومی گفت: از بدو ماجرا ، بهانه مدرک تحصیلی، تخصص، آموزش فنی و نهایتا حالا به آزمون هایی رسیده ایم. که خاتمه ی ناپیدا دارد.این بخشی کوچکی از تاریخچه ی غمبار،دردناک و نابرابر تعامل با صنعت است.