جهاد روشنایی

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات برای راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه تا پایان امسال ۲ هزار نیروگاه برق خورشیدی با همکاری بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود گفت: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ تخصیص یافته است.

علی باستین امشب در آیین آغاز ساخت ۶۵ واحد نیروگاه خورشیدی در دشتی با بیان اینکه این طرح‌ها با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر اجرایی شده است اظهار داشت: با مشارکت بسیج سازندگی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر در کمتر از یک ماه طرح توسعه نیروگاه خورشیدی در دشتی برنامه‌ریزی شد و شکل گرفت.

وی ساخت ۶۵ نیروگاه خورشیدی در دشتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بسیج سازندگی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر و هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله دهیاران و فرمانداری دشتی طرح الگویی ساخت ۶۵ نیروگاه خورشیدی تا پایان شهریور ماه جاری راه‌اندازی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر مواد اولیه نیروگاه برق خورشیدی را نور خورشید دانست و خاطرنشان کرد: به سبب تابش مطلوب نور خورشید در تمام فصول سال در استان، طرح نیروگاه خورشیدی را اقتصادی کرده است.

باستین با بیان اینکه در همه نقاط استان بوشهر این طرح قابلیت اجرا دارد گفت: هدف‌گذاری ساخت و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر تا پایان سال جاری ۲ هزار واحد است.

وی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان دانست و تصریح کرد: برای اجرایی شدن ساخت ۲ هزار نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصدی از محل تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت می‌شود.